فرمانده پایگاه سمیه شهرستان بافق:

مقابله با هجوم فرهنگ غرب؛ مسئولیت تمام نهادهای اجتماعی است/جوانان در راستای اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنند

میرحسینی از جوانان بسیجی خواست تا با تلاش هماهنگ و منسجم در راستاي اهداف انقلاب اسلامي حركت کنند و روحيه خودباوري را در خود و دیگر جوانان تقویت کنند.
کد خبر: ۸۹۰۰۸۴۱
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، "اعظم السادات میرحسینی"فرمانده پایگاه سمیه بافق در جمع جوانان حلقه صالحین پایگاه سمیه شهرستان بافق گفت:اگر هر يك از نهادهاي اجتماعي وظايف خويش را به خوبي و با دقت انجام داده و با هماهنگي ساير نهادها در حفظ و حراست از فرهنگ خودي و هويت اسلامي، كوشا باشند، جوانان و نوجوانان به فرهنگ غربي دلبسته نخواهند شد.

میرحسینی در سخنان خود با اشاره به علت گرایش جوانان به فرهنگ غرب گفت: یکی از عواملی كه باعث شده جوانان ايران به فرهنگ غربي بيش از فرهنگ خودي اهميت قائل شوند، آن است كه فرهنگ غربي را نماد تمدن و پيشرفت مي دانند. بسياري از افراد بر اين باورند كه بايد خود و فرهنگ شان را اروپايي كنند تا بدين ترتيب از ضعف و عقب ماندگي رهايي يافته و در رديف كشورهاي پيشرفته قرار گيرند.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده غرب در تزریق فرهنگ بیگانه در بین جوانان اظهار کرد: مهاجمان فرهنگي با درك قابليت هاي فراوان هنر و برنامه هاي هنري و نيز با شناخت نيازهاي نوجوانان و جوانان سعي كرده اند پيام هاي زهرآگين خويش را در قالب هاي زيبا و جذاب هنري عرضه نمايند. آنان همانگونه كه كالاها و توليدات خود را با بهترين بسته بندي ها و جذّاب ترين رنگها و فريبنده ترين تبليغات ارايه مي نمايند، هم چنين افكار و انديشه هاي شيطاني و دنيا پرستانة خود را در قالب دلفريب و تحريك آميز به فكر و جان مخاطبين القا مي كنند. و معمولاً براي پرجاذبه تر شدن آثار هنري خود، آن ها را با مسائل جنسي و شهواني همراه مي كنند.

میرحسینی عدم درک جوانان بر هویت و فرهنگ ایرانی خود را نیز عاملی در گرایش آن ها به فرهنگ غرب دانست و راه حل آن را اطلاع رساني و رواج فرهنگ خودي برای بيداري جوانان بیان کردتا آنها در مسير فرهنگي درست قرار گیرند.

وی در پایان سخنان خود از جوانان بسیجی خواست تا با تلاش هماهنگ و منسجم در راستاي اهداف انقلاب اسلامي حركت کنند و روحيه خودباوري را در خود و دیگر جوانان تقویت کنند.

ارسال نظرات