مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

ساماندهی صندوق‌های صدقات در معابر و اماکن استان

به‌منظور زیباسازی و متناسب‌سازی صندوق‌های صدقات با مبلمان شهری و ایمن‌سازی آن‌ها ، صندوق‌های موجود در معابر و اماکن استان ساماندهی می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۰۱۰۱۱
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع معاونان مشارکت‌های مردمی شهرستان‌های تابعه بابیان اینکه در هزاره سوم ، سازمان‌هایی بقاء و دوام‌دارند که یادگیرنده باشند گفت: سازمان‌هایی موفق هستند که در آن مدیریت دانش حاکم بوده و دانش ضمنی به دانش آشکارتبدیل شود.

هدایت صفری با تأکید بر اینکه برای رسیدن به هدف باید منابع ، بسیج شده و نظارت و پایش و کنترل افزایش یابد، افزود: برای توفیق در کارها داشتن برنامه‌ریزی صحیح با زمان‌بندی مناسب از اولویت‌های کاری است.

وی اسلام را مجموعه‌ای از منظومه فکری عنوان کرد که برای همه نیازهای مادی و معنوی انسان برنامه دارد، ادامه داد: اسلام برای زندگی بشریت در همه بخش‌ها برنامه جامعی ارائه کرده است که یکی از این برنامه‌ها تعیین وظیفه برای مسلمانان در حوزه انفاق ، احسان و نیکوکاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه وظیفه حوزه مشارکت‌های مردمی در حوزه انفاق ، احسان و نیکوکاری زمینه‌سازی برای پیوند بین اغنیا و فقرا برای از بین بردن فقر است ، گفت: انجام خدمت به نیازمندان و درک درد و نیاز یک نیازمند و همدلی با او ارزش است و وظیفه ما ایجاد همدلی بیشتر بین فقیر و غنی است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه تشکیل جلسات ، ایجاد فهم مشترک برای گفتمان سازی در حوزه فقرزدائی و افزایش همدلی برای رسیدگی به امور فقرا است، افزود: ما وظیفه‌داریم با نیت صالح و انگیزه درست و صحیح در افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های کمیته امداد را فراهم کنیم.

صفری با تأکید بر فعالیت زنجیره‌ای و اثربخش در حوزه‌های مختلف به‌منظور ایجاد هم آهنگی و هم آوائی در کار ادامه داد: ارائه خدمت مبتنی بر نیاز و مدیریت احسان و نیکوکاری با ایجاد اعتماد و اطمینان بخشی به خیران ، فضاسازی لازم برای خدمت‌رسانی اثربخش فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: وظیفه ما در حوزه مشارکت‌های مردمی صرفاً کار اداری نیست ، بلکه پیاده کردن احکام اسلامی در حوزه احیای سنت‌های حسنه اسلامی انفاق ، احسان و نیکوکاری در جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از ساماندهی صندوق‌های صدقات در معابر و اماکن خبر داد و گفت : به‌منظور زیباسازی و متناسب‌سازی صندوق‌های صدقات با مبلمان شهری و ایمن‌سازی آن‌ها ، صندوق‌های موجود در معابر و اماکن استان ساماندهی می‌شوند.

وی تعداد صندوق‌های صدقات موجود در معابر و اماکن را بیش از هفت هزار و ۱۶۰عدد اعلام کرد و افزود: پنج هزار و ۲۳۵ عدد از این صندوق‌ها تا پایان شهریور مرمت ، جابجا و رنگ‌آمیزی می‌شوند.

صفری با تأکید بربا طراوت نگه‌داشتن صندوق‌های صدقات ادامه داد: صندوق‌های صدقات نماد کمیته امداد در جامعه بوده و باید با فعالیت اثربخش مناسب‌سازی این صندوق‌ها با حس زیبایی طرح صدقات همخوانی داشته باشد.

ارسال نظرات