مدیرکل بیمه سلامت لرستان خبر داد؛

۱۴۰۸ بیمار خاص در لرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند/ هزینه های شیمی درمانی رایگان شد

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت : یک میلیون و ۱۰۰ هزار لرستانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
کد خبر: ۸۹۰۱۱۲۶
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، مریم آزادی در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان گزارشی از خدمات بیمه سلامت استان ارائه داد و اظهار داشت: رسالت بیمه سلامت این بوده که تمامی مردم را تحت پوشش بیمه ای قرار دهد که این مهم با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور محقق شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت ۲۵۰ هزار نفر در لرستان تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند، افزود: با شروع این طرح هزینه پرداخت از جیب برای مردم شهری به ۶ درصد و برای روستاییان به ۳ درصد کاهش یافت.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: از این افراد ۶۷۰ هزار روستاییان عشایر و افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند.

آزادی اضافه کرد: از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان ۲۷۰ هزار نفر در حاشیه شهرها زندگی کرده و هیچ بیمه ای نداشتند و مابقی بیمه شدگان نیز شامل سایر اقشار هستند.

وی گفت: در مجموعه بیمه سلامت لرستان تعداد ۱۰۱ نفر نیرو در قالب ۹ اداره شهرستانی مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به اینکه ۶۴۱ موسسه تشخیص درمانی دولتی و خصوصی در لرستان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند، افزود: همچنین ۱۱۲ مرکز بهداشتی درمانی روستایی خدمات سطح یک شامل ویزیت پزشک عمومی، خدمات مامایی، خدمات آزمایشگاهی، دارویی، دندانپزشکی، غربالگری بیماری های غیر واگیر و … به روستاییان و عشایر استان ارائه می دهند.

آزادی گفت: بیمه سلامت استان طی سال ۹۵ با ۲۵ مرکز ترک اعتیاد قرارداد منعقد کرده که به موجب آن به بیماران معتاد خدمات درمانی برای ترک اعتیاد آن ها ارائه می شود.

وی با بیان اینکه ۱۳۸ نفر از اتباع بیگانه در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند، افزود: این افراد می توانند از مراکز دولتی استان خدمات درمانی دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان به وجود ۱۴۰۸ بیمار خاص در استان شامل بیماران هموفیلی، دیالیزی، تالاسمی، ام اس و کلیوی اشاره کرد و بیان داشت: برای هر بیمار هموفیلی ماهانه ۴٫۵ میلیون تومان، برای هر بیمار دیالیزی ماهانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و برای هر بیمار تالاسمی ماهانه ۲٫۵ میلیون تومان هزینه می شود.

آزادی با بیان اینکه هزینه های شیمی درمانی بیماران سرطانی تحت پوشش بیمه سلامت ۱۰۰ درصد رایگان است، اضافه کرد: همچنین بالغ بر ۹۰ درصد داروهای این بیماران بصورت رایگان تامین می شود.

وی هزینه های پرداخت شده در بخش درمان سرپایی بیمارستان های دولتی و خصوصی استان طی سال گذشته را ۱۰۰ میلیارد تومان بر شمرد و گفت: در سال ۹۵ هزینه درمان بستری در بیمارستان های دولتی طرف قرارداد با بیمه سلامت ۱۴۰ میلیارد تومان و بیمارستان های خصوصی ۱۰ میلیارد تومان بود.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان افزود: در حوزه روستایی نیز هزینه خدمات سطح یک و دو طی سال گذشته ۳۱۴ میلیارد تومان بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار