رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مطرح کرد

افزایش 20 درصدی خدمات موکب‌ها در اربعین

حسن پلارک گفت: طبق پیش‌بینی امسال بیش از 3 میلیون نفر از زائران ما در اربعین به عتبات عزیمت می‌کنند که به‌همین منظور خدمات ما ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۹۰۱۴۴۸
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین با بیان اینکه همه موکب‌های ایرانی امسال باید پروانه بگیرند، گفت: طبق پیش‌بینی امسال بیش از 3 میلیون نفر از زائران ما در اربعین به عتبات عزیمت می‌کنند که به‌همین منظور خدمات ما ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. 
حسن پلارک درباره آخرین برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات درباره پروژه صحن حضرت زهرا(س) اظهار کرد: ساخت‌وساز صحن حضرت زهرا(س) طی 5 سال با وسعت220 هزار مترمربع و توسعه صحن مطهر علوی برای بسیاری افراد قابل باور نبوده است. وی ادامه داد: با اجرای صحن حضرت زهرا(س) که یکی از زیباترین طرح‌های بازسازی عتبات مقدسه است، صحن مطهر علوی بعد از 1400 سال حدود 20 برابر افزایش می‌یابد.

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: حتی بسیاری از  کارشناسان و مسؤولان اجرایی در بررسی هزینه‌های اندک تمام شده صحن حضرت زهرا(س) متعجب می‌شوند و تمام اینها نشانه عنایات خداوند و اهل بیت(ع) است. به گفته پلارک، پروژه ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف کار کوچکی نیست، چرا که هنرمندی و ظرافت نیز در جای جای این طرح عظیم موج می‌زند. وی افزود: با این طرح هم خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) انجام می‌گیرد و هم رفاه حال تمام زائران فراهم می‌آید که البته نشانه‌های عشق و ارادت ایرانی‌ها نیز در این مهم به نمایش گذاشته می‌شود.


 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه با اجرای چنین پروژه‌ای هم کمک اقتصادی در کشور صورت گرفته و هم اینکه موجب شناسایی و تربیت هنرمندان باتجربه‌ای شده است، تصریح کرد: هر آنچه در عراق توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات هزینه شده از ایران انجام شده و این به‌گونه‌ای بود که تمام مصالح به کار رفته، کارگران مستقر در پروژه‌ها و هنرمندان از کشورمان بوده‌اند. پلارک اظهار کرد: تمام این فعالیت‌ها در حالی بود که کشور در شرایط رکود به سر می‌برده است؛ با چنین وضعیتی حدود 6 هزار کارگر ایرانی نزدیک به 4 سال است در صحن حضرت زهرا(س)‌ مشغول به فعالیت هستند که این افراد شامل کارگر، مهندس، تکنیسین و مدیر پروژه می‌شوند و برخی از آنها نیز به صورت تبراعی فعالیت می‌کنند. 


وی به فعال شدن هنرهای قابل انقراض ایران در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: هنرهای رو به انقراض خاص کشورمان با ساخت‌وسازهای صورت گرفته در صحن حضرت زهرا(س) و دیگر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات احیا شده و همچنین توانسته‌ایم تعداد زیادی از این هنرمندان را زیر نظر اساتید باتجربه تربیت کنیم.


رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات مسؤولیت اسکان و تغذیه را عهده‌دار است، تصریح کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم حضور زائران ایرانی اربعین حسینی امسال 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد، به همین دلیل در بحث تغذیه و افزایش خدمات در موقعیت‌های مختلف جغرافیایی بویژه در مبادی ورودی به مرزهای ایران و داخل کشورمان و تقسیم‌بندی موکب‌ها در این مسیرها و در داخل عراق تصمیماتی اتخاذ شده که اجرایی خواهد شد.

 پلارک اظهار کرد: اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار وعده غذایی در طول روز بین زائران تقسیم شد که با توسعه اقدامات انجام شده، این میزان در اربعین سال جاری به 2 میلیون پرس غذا می‌رسد و تعداد اسکان در هر شب نیز از 800 هزار زائر به یک میلیون افزایش می‌یابد. وی خاطرنشان کرد: با توجه به شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها تلاش کردیم ضمن تعیین موقعیت جغرافیایی آنها، خدمات ارائه شده به زائران تقسیم‌بندی شود و نظم‌بخشی خوبی در این اقدامات شکل بگیرد.


 رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی با تاکید بر اینکه خدمات به موکب‌داران دارای پروانه ارائه می‌شود، گفت: موکب‌دارانی که تاکنون گواهی خدمات موکب‌داری را از ستاد بازسازی عتبات عالیات دریافت نکرده‌اند، باید هر چه سریع‌تر به دفاتر استانی و شهرستانی این استان مراجعه کنند؛ ضمناً ستاد بازسازی عتبات عالیات فقط به موکب‌دارانی خدمات ویزایی و کنسولی ارائه می‌کند که پروانه دریافت کنند.

 به گفته پلارک، ویزای موکب‌داران امسال به صورت رایگان برای آنها صادر می‌شود و ضمنا کار انتقال وسایل موکب‌ها و امکانات از ماه محرم و از تمام مبادی مرزی انجام می‌گیرد که نشانه نظم‌بخشی بیشتر به فعالیت‌هاست.
ارسال نظرات