رئیس پلیس فتای استان زنجان:

با به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود امکان دسترسی کاربران دیگر را مهیا می شود

کد خبر: ۸۹۰۱۶۹۲
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: استفاده‌ صحیح و در عین حال حداکثری از فضای سایبر مستلزم شناخت تهدیدها، آسیب‌ها، معایب و مضرات این فضای می‌باشد تا کمتر از این فضا آسیب دیده و یا در دام مجرمان گرفتار شویم.

سرهنگ دوم محمدعلی آدینه لو افزود: اطلاع رساني مناسب، آموزش همگاني و آگاهي بخشي درخصوص آسيب‌ و تهدیدات فضاي مجازي مي‌تواند نقش مهمي درسالم سازي فضاي مجازي وکاهش تخلفات و جرائم مبتلا به، ايفا نمايد.

وی اظهار داشت: امروزه فضای مجازی وارد زندگی بسیاری از خانواده‌ها خصوصاً جوانان شده است؛ سهولت دسترسی سبب شده گروه‌های کثیری از افراد بدون داشتن آگاهی و اطلاعات دقیق از تأثیرات آن‌ بر زندگی شخصی، وارد این فضا شوند و ساعات زیادی را در آن سپری کنند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان تصریح کرد : درشبکه‌های مجازی غالبا افراد با هویت دروغین خود را معرفی می‌کنند اما هنگامی که فرد در یک ارتباط چهره به چهره قرار می‌گیرد، حقایق افشا می‌شود و فرد در برخورد واقعی نمی‌تواند آن‌طور که خود را در فضای مجازی نشان داده نمایان کند.

سرهنگ دوم آدینه‌لو گفت: فضای مجازی فرامرزی بوده و مرز جغرافیایی نداشته وبیشتر کاربران دراین حوزه خود را به دروغ شخص دیگری معرفی می نمایند.

وی تاكیدكرد: کاربران و همشهریان دقت داشته باشند با به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود مثل عکس یا فیلم به صورت عمومی امکان دسترسی کاربران دیگر را مهیا می‌نماید و چه بسا در بسیاری از موارد افراد مجرم نیز از این فرصت سوء استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری یا هتک حیثیت قربانی می‌نمایند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان در خاتمه گفت: استفاده نابجا و بیش از حد از فضای مجازی خصوصاً شبکه‌های اجتماعی که امکان برقراری ارتباطات مخفیانه و خارج ار عرف را برقرار می‌کند بر روابط زوجین تأثیر منفی می‌گذارد و طی مرور زمان موجب ایجاد فاصله و سوء‌تفاهم و سردی روابط خانوادگی، طلاق عاطفی ودر نهایت منجر به از هم پاشیدن کانون خانواده می‌شود.

ارسال نظرات