مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

شناخت به موقع آسیب ها باعث تشخیص و درمان می شود

کد خبر: ۸۹۰۱۷۵۸
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اختلال ADHD گفت: شایعترین اختلال رفتاری و عاطفی در سنین کودکی و بلوغ است، و حدود 3 الی 5 درصد کودکان قبل از هفت سالگی به آن مبتلا می‌شوندو این عارضه بیشتر در دوران کودکی و در هنگام بلوغ رخ می‌دهد .

محمد محمدی افزود : دوران کودکی یکی از مهم‌ترین دوران زندگی هر انسانی محسوب می­‌شود که بر اهمیت این دوران به دلیل پی­‌ریزی و شکل‌گیری شخصیت انسان تاکید شده وبسیاری از عادات و اختلالات رفتاری و عاطفی دوران نوجوانی و جوانی ریشه در کودکی دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: اختلالات عاطفی و هیجانی به مجموعه اختلالاتی گفته می­‌شود که توانایی کودکان را برای عملکرد مناسب اجتماعی، هیجانی و تحصیلی مختل می­‌سازدواز آنجایی که کودکان نسبت به بزرگسالان حساس­‌تر هستند، لذا هر گونه ترس، اضطراب، ناامنی، فشارهای روانی و… می­‌تواند واکنش­‌های مختلفی را در کودک برانگیزد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شناخت اختلالات عاطفی و هیجانی در دوران کودکی بسیار مهم است و عدم شناخت این مهم ممکن است سبب ترک تحصیل و به خطر افتادن آینده کودک شود.

وی خاطر نشان ساخت: اگر در زمان کودکی اختلالات کودک شناسایی و درمان نشود، در دوران بزرگسالی درمان آنها به مراتب مشکل­‌تر خواهد بود.

ارسال نظرات