کشف قاچاق گازوییل مخلوط شده با آب در بیله سوار

مدیر گمرک بیله سوار گفت: ماموران گمرک بیله سوار در بررسی های خود از یک کامیون تانکر دار موفق به کشف قاچاق سوخت گازوییل مخلوط با آب شدند.
کد خبر: ۸۹۰۲۱۸۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علیرضا اسدزاده افزود: در پی بازرسی ماموران این گمرک از کامیون مذلکور مشخص شد بیش از پنج هزار لیتر آب به طور ماهرانه ای مخلوط به محموله گازوییل شده است و عمل ارتکابی به علت اظهار خلاف واقع گازوییل به جای آب با استناد به ماده 113 قانون امور گمرکی و بند الف ماده یک قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از مصادیق قاچاق سوخت بوده و قابل پیگیری است.

وی برآورد ارزش مالی کالای کشف شده را بیش از 75 میلیون ریال اعلام و از معرفی متهم پرونده به دستگاه قضایی برای سیر مراحل قانونی خبر داد.
اسدزاده درباره قاچاق فرش هم گفت: در حین ارزیابی محموله ترانزیتی کامیون خارجی حامل کالای اظهاری فرش ماشینی ساخت ترکیه مشخص گردید از مجموع 1889 تخته فرش اظهاری ،تعداد 1227 تخته فرش تولید کشور ایران می باشد.
وی با اعلام اینکه ارزش فرش های ایرانی موجود در کامیون در حال بررسی است افزود: ارزش تقریبی 1227 تخته فرش ساخت ترکیه به عنوان کالای مفقودی بیش از سه میلیارد و 800 میلیون ریال است.
اسدزاده افزود: متهمان این پرونده هم جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.
مدیر گمرک بیله سوار همچنین از کشف قاچاق زالوی طبی توسط ماموران این گمرک خبر داد و کرد:با هوشیاری ماموران گمرک در بررسی از یک کامیون ایرانی محموله قاچاق زالوی طبی به ارزش بیش از 150 میلیون ریال کشف گردید.
وی بیان کرد: با رصد دقیق مسیرهای ورودی و تردد مسافرین و خوردروها در این گمرک اجازه تخلف و تضییع حقوق و منافع کشور را به هیچ فردی نخواهیم داد.
گمرک بیله سوار مغان در 165کیلومتری شمال اردبیل در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان واقع است و هم اکنون تنها گمرک فعال مرزی استان اردبیل محسوب می شود.

منبع: صبح مغان

ارسال نظرات