معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد استان اردبيل:

اردبيلي‌هاي خير بيش از 12 ميليارد ريال صدقه پرداخت كرده‌اند

خيران اردبيلي بيش از 12 ميليارد و 520 ميليون ريال صدقه پرداخت كرده‌اند كه نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته چهار درصد افزايش داشته است.
کد خبر: ۸۹۰۲۲۴۹
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
به گزارش  خبرگزاری بسیج از اردبیل صفر توحيدي، معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه خيران اردبيلي بيش از 12 ميليارد و 520 ميليون ريال صدقه خود را در سال‌جاري به صندوق‌هاي صدقات كميته امداد واريز كرده‌اند، گفت: صدقات مردمي بر اساس سرفصل‌هاي حمايتي كميته امداد بين خانواده‌هاي تحت حمايت توزيع مي‌شود تا بخشي از مشكلات معيشتي، درماني، جهيزيه، مسكن و تحصيلي آنان رفع شود.

وي با بيان اينكه صدقات پرداختي نيكوكاران اردبيلي نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته چهار درصد افزايش داشته است، افزود: همواره شاهد افزايش كمك‌هاي مردمي به خانواده‌هاي تحت حمايت هستيم كه اين امر موجب تسهيل و تسريع در روند رسيدگي به اقشار آسيب پذير شده است.

توحيدي با اشاره به اينكه پرداخت صدقه يكي از مهم‌ترين طرح‌هاي مشاركتي كميته امداد براي رفع مشكلات اساسي خانواده‌هاي تحت حمايت است، بيان كرد: تلاش داريم با استفاده از ابزار و روش‌هاي نوين و الكترونيكي نحوه خدمت رساني به مددجويان را بيش از پيش سرعت ببخشيم.

معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد استان با اعلام اينكه خيران مي‌توانند از طريق كد آني پرداخت #045*8877* به روش ساده‌تري صدقات خود را به دست نيازمندان برسانند، گفت: در اين روش، صدقه پرداختي در همان لحظه به حساب مددجويان تحت حمايت واريز مي‌شود كه تأثير بسزايي در شفاف سازي عملكرد و هزينه كرد صدقات دارد.

وي با بيان اينكه سامانه پيامكي 8877 نيز در جهت پرداخت صدقه به صورت پيامكي در اختيار خيران و نيكوكاران قرار گرفته است، افزود: خيران با ارسال عدد يك به شماره 8877 مي‌توانند ميزان صدقه روزانه يا ماهانه خود را اعلام كنند.

توحيدي با اشاره به اينكه بهره‌گیری از فناوری‌های نوين و روش‌هاي الكترونيكي به منظور ارتقاء اعتماد عمومي به كميته امداد انجام مي‌گيرد، بيان كرد: اين امر مزيت‌هاي بسياري را نيز در جهت كاهش هزینه‌های مرتبط با نیروی انسانی و تجهیزات در جمع‌آوری کمک‌های مردمی به دنبال دارد.

معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد استان در ادامه سخنان خود با بيان اينكه يكي از خيران اردبيلي 181 دست مانتو را به زنان سرپرست خانوار و دختران تحت حمايت اهداء كرده است، اعلام كرد: ارزش ريالي مانتوهاي اهدايي بيش از 350 ميليون ريال ارزيابي شده است كه در اسرع وقت و بر اساس سيستم نيازسنجي در اختيار مددجويان قرار گرفت.

توحيدي به اهداء 300 هزار مداد توسط خير تهراني با اولويت توزيع در بين دانش آموزان ساكن در مناطق محروم اشاره كرد و گفت: از خيران و نيكوكاران خواستاريم تا با رفع مسائل پيش روي دانش آموزان و دانشجويان تحت حمايت، آنان را در جهت دستيابي به مدارج عالي علمي و تحصيلي ياري كنند.

 
 خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج از اردبیل: محمد حسین حسین پور
ارسال نظرات