مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان:

عصر تجارت امروز عصر برندینگ و ایجاد وضعیت رقابتی شفاف در فضای کسب‌وکار است

عصر تجارت امروز عصر برندینگ و ایجاد وضعیت رقابتی شفاف در فضای کسب‌وکار است، در اجرای طرح برندینگ و ضرورت ورود به این طرح، الزاماتی از قبیل فرهنگ‌سازی، ایجاد نگرش فرآیندی و ضمانت اجرایی که از طریق حمایت حاکمیت حادث می‌شود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کد خبر: ۸۹۰۲۲۵۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان با تاکید بر اینکه برندینگ سقوط تبلیغات و ظهور روابط‌عمومی را به‌دنبال دارد، از تغییر رویکرد تصمیم‌گیری شرکت ملی پخش از رویکرد نظارتی خبر می‌دهد.

محمود آقامحمدیان افزود: با توجه به لزوم ورود صنعت تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی به مرحله اجرای برندینگ، تغییر نگرش از مدیریت استراتژیک به مدیریت کسب‌وکار در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اهمیت بحث برندینگ و شروع این بحث از سال ۱۹۹۰، این مقوله با آغاز عصر تجارت، اهمیت بیش از پیش گرفته است، چنانکه صنعت تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی با تغییرات ساختاری و تغییرات استراتژیک باید وارد این مرحله شود؛ مرحله‌ای که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را از فضای تصمیم‌گیری خارج و وارد فضای نظارتی و حاکمیتی بیشتر کند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان با بیان اینکه روند و زنجیره تحکیم برند، مستلزم اجرای مراحلی است تا با امعان نظر به ایجاد فرهنگ و دیدگاه‌سازی و تدوین و اجرای استراتژی جدید این پیوند ایجاد شود، تصریح کرد: این مراحل در قالب سه ماهیت جداگانه قابل تعمیم است؛ مرحله هسته اصلی یا همان تفکر اصلی و داخلی برند، بدنه برند به لحاظ سازماندهی و ساختار فرهنگ، اقتصاد و سیاست و در نهایت پوسته بدنه برند یا همان نماد برند در دید مشتری.

محمود آقامحمدیان با اشاره به اینکه عصر تجارت امروز عصر برندینگ و ایجاد وضعیت رقابتی شفاف در فضای کسب‌وکار است، اظهار داشت: در اجرای طرح برندینگ و ضرورت ورود به این طرح، الزاماتی از قبیل فرهنگ‌سازی، ایجاد نگرش فرآیندی و ضمانت اجرایی که از طریق حمایت حاکمیت حادث می‌شود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: اجرای این طرح نیز مانند هر طرحی ممکن است با چالش‌هایی مواجه باشد؛ از جمله آن چالش سازمانی است. به هر صورت با توجه به بحث مدیریت تحول، همواره هر تغییری با مقاومت روبه‌روست و این طرح نیز از این امر مستثنی نیست، زیرا با توجه به ضرورت خصوصی‌سازی و حرکت به سمت چابک‌سازی سازمان، همواره مقاومت‌هایی صورت گرفته است. چالش‌های دیگری که می‌توان برای این طرح برشمرد عبارتند از چالش معماری یا همان تبیین یک مدل ویژه و خاص، چالش برنامه‌ای و هویتی و نیز چالش دستیابی به مزیت رقابتی.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان خاطر نشان ساخت: حاکمیت در تحقق برندینگ نقش‌هایی را ایفا می‌کند که بتواند در استقرار این طرح تاثیرگذار باشد. حاکمیت در این خصوص باید سیاست‌گذاری مناسب را انجام داده و تسهیل‌گری و کاهش بروکراسی اداری را تقویت کند و با توجه به ایجاد فضای رقابتی، بازسازی و توسعه برند، تنظیم‌گری لازم برای توسعه و تحقق طرح برندینگ را تقویت کند. آقامحمدیان می‌افزاید: درخصوص برند و اجرای طرح برندینگ باید چرخه تکامل نیز مد نظر قرار گیرد؛ چرخه‌ای که با تفکر ایجاد برند و تعیین و اجرای استراتژی شروع می‌شود و در نهایت به شناسایی و رفع نواقص توسط ذی‌نفعان و رسیدن به هدف نهایی برند منجر می‌شود.

محمود آقامحمدیان با اشاره به طرح برندینگ تصریح کرد: این طرح نیز می‌تواند مستلزم پیامدهایی باشد؛ اثراتی از جمله ایجاد زمینه و عرصه‌های جدید کسب‌وکار و ظرفیت‌های اشتغال جدید تا گسترش حق انتخاب مصرف‌کننده که در نهایت ایجاد رضایت دائمی و اطمینان ذی‌نفعان را به‌دنبال خواهد داشت. وی تصریح می‌کند: البته شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در راستای اجرای طرح برندینگ جایگاه‌ها باید سطوح مختلفی را آماده و مهیای پذیرش این امر کند؛ سطوحی مثل سطح حاکمیت تا جلب نظر جایگاه، شرکت‌های حمل‌و‌نقل و مشتریان. آقامحمدیان در ادامه اظهار می‌کند: ایجاد طرح برندینگ می‌تواند مزایایی درخصوص سرآمدی در عملیات و پاسخگویی، کاهش بروکراسی و از طرفی ایجاد ارزش برای ذی‌نفعان، توسعه بازار و کانال‌های توزیع را در پی داشته باشد.

مدیر منطقه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: با توجه به اجرای برندینگ و ارائه خدمات جایگاه‌ها در قالب یک برند خاص، طبیعتا برند از صنایع و عوامل پشتیبانی نیز برخوردار خواهد بود، در حالی که قبلا عوامل و پشتیبانی فقط از طرف شرکت ملی پخش انجام می‌شد. با اجرای طرح برندینگ، برند به تنهایی در راستای ارائه خدمات با صنایع مختلف از قبیل پالایشگاه به‌منظور تامین، شرکت‌های حمل‌ونقل در راستای توزیع، سازمان استاندارد برای استانداردسازی کمی و کیفی، تولیدکننده تجهیزات به‌منظور نگهداشت و دانشگاه در تعامل خواهد بود و شرکت ملی پخش در این بین نقش نظارت خواهد داشت.

ارسال نظرات