بااستقبال گسترده خانواده های خلخالی؛

سومین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در خلخال برگزار شد

بااستقبال گسترده خانواده های خلخالی سومین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در خلخال برگزار شد
کد خبر: ۸۹۰۲۳۶۲
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، با حضور گسترده خانواده های خلخالی و مسئولین کشوری و استانی  سومین جشنواره طبخ غذاهای دریایی و آبزیان در سالن ورزشی شهدای خلخال برگزار شد.

دراین مراسم مجید کوق مشاور رئیس سازمان شیلات ایران و مدیر کل ارزیابی  عملکرد و پاسخگویی به سوالات  در سخنانی عمده هدف شیلات کشور را فراهم سازی بستری برای توسعه استان های غیر ساحلی در تولید آبزیان عنوان وگفت: امسال بیش از یک میلیون 90 هزار  تن محصول آبزی پروری کشور بوده که در برنامه جدید شیلات هدف این است که دست به دریا نزدیم و در 24 استان غیر ساحلی با توسعه استخرهای پرورش ماهی فرصت بازسازی محیط های دریایی را فراهم نماییم.

وی افزود: در روش های جدید پرورش در قفس و سایر روش های در اولویت بوده و استان اردبیل نیز فرصت های خوبی در زمینه شیلات داشته که می تواند با برگزاری این گونه جشنواره ها توان گردشگری استان را بالا ببرد.

مشاور رئیس سازمان شیلات ایران گفت: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره اطلاع رسانی به مرم در خصوص مصرف سرانه ماهی در سبد غذایی آنان است و با استقبالی که امروز مردم خلخال از این جشنواره کرده نشان دادند که علاقمند به غذاهای دریایی و آبزی بوده و توسعه آبزی پروری را در شهرستان خلخال دوست دارند.

در این مراسم علی علایی شهردار خلخال نیز در سخنانی از زحمات مسئولین استانی و فرماندار خلخال در پایه ریزی ای جشنواره تقدیر و گفت: ما هم تلاش می کنیم همپای مسولین خلخال با همت مردم و حضور کارکنان زحمتکش شهرداری خدمات خوبی را به مردم ارائه دهیم .

دراین مراسم صحرایی مسول روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در سخنانی ضمن اشاره به آیات شریف قرآن در خصوص غذاهای دریایی گفت: در کنار سایر غذاها وجود ماهی در سفره غذایی  به عنوان یک غذای مطلوب بلکه به عنوان عاملی سرشاری از ویتامین محسوب شده ودر رفع نیازهای بدن تاثیر گذار است.

در ادامه با حضور معاون منابع انسانی استاندار اردبیل و سایر مسئولین از نفرات برتر این جشنواره تحلیل شد.

دراین جشنواره به ترتیب خانم ها فریبا دربندی زاده با 87 امتیاز نفر اول جشنواره معرفی شدند و خانم ها  سمیه هدایتی با 82 امتیاز  و توران رفیعی با 80 ا متیاز در جایگاه دوم و سوم ایستادند و جایزه های نفیسی دریافت کردند.

در ادامه تا 10 نفر اول این جشنواره نیز هدایایی از سوی شیلات و شهرداری خلخال اهدا شد.

 به گزارش ازناو ، ماهی شکم پر ، قلیه ماهی با سس شیرین و تند، خورشت ماهی ، خوراک ماهی  از غذاهای حاضر در سومین جشنواره طبخ آبزیان بود.

همجنین در این مراسم موسیقی زنده محلی در محل سالن ورزشی شهدای دوهزار نفری خلخال اجرا شد.

ارسال نظرات