مدیرکل امور اوقاف و خیریه استان هرمزگان:

نگاه آرمانگرای واقع بین در زندگی موجب عزت است

مدیرکل امور اوقاف وخیریه استان هرمزگان گفت: نگاه آرمانگرای واقع بین در زندگی موجب عزت است.
کد خبر: ۸۹۰۲۸۲۲
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گردهمایی سبک زندگی و مصون سازی فرهنگی با موضوع سبک زندگی در سیره حضرت امام (ره) در جمع کارکنان سپاه امام سجاد(ع) گفت: حضرت امام راحل، واقع بین و آرمانگرا بودند، واقع بین واقع گرا محافظه گرا میشود، آرمانگرایی که واقع بین نباشد دچار تخیلات میشود.

 

 

 

وی  افزود : واقع بینی غیر از واقع گرایی است ما باید واقع بین و آرمانگرا باشیم، یعنی وضعیت موجود را به خوبی بشناسیم، نقاط ضعف و قوت آن را دریابیم، اهداف را مطابق با آن ارزش ها شناسایی کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با تاکید بر الگوگیری از سیره و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: ساده‌ ز یستی حاکم در سبک زندگی اسلامی باعث امنیت روحی و امید در دل مردم می‌‌شود.

 

گرایلی با اشاره به اینکه منابع دینی و اعتقادی در باورها و عقایدمان اثرگذار است، گفت: سبک زندگی یک نوع هویت فردی و اجتماعی را ایجاد می‌ کند.

 

وی گفت: سیره ائمه‌اطهار(ع) در تمامی ابعاد حاوی ارزش‌ های والایی هست که با استناد به آن می ‌توان به ارائه مدل کامل انسانی پرداخت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان بیان‌داشت : قرآن کریم برای سعادت انسان سبک زندگی عالی را به انسان نشان داده و فاصله‌ گرفتن از اصول مکتبی برای جوامع اسلامی زیان‌بار بوده و باعث بحران هویت در بین افراد می‌شود.
ارسال نظرات