وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ماجراهایی که در مورد شهدای مدافع حرم شاهد آن هستیم، گفت: تشابه زیادی میان این ماجراها با مقاتل مشهور عاشورا وجود دارد که این مسئله حیرت‌آور است.
کد خبر: ۸۹۰۳۴۳۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تجلیل از ایثارگران و آزادگان، به ایراد سخن پرداخت و گفت: من به مقام شامخ تمامی ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم سر تعظیم فرود می‌آورم و به‌ویژه باید اعلام کنم که خانواده شهدای مدافع حرم امروز چشم و چراغ ملت ایران هستند.

وی ادامه داد: امروز به برکت برگزاری این مراسم در خدمت خانواده چهار شهید مدافع حرم هستیم که محفل ما را بیش از پیش نورانی کرده‌اند و همین جا از روح شهید گرانقدر مدافع حرم محسن حججی استمداد می‌طلبم که ما بازماندگان از این مسیر و خط سرخ را، در روز قیامت شافع باشد.

صالحی امیری تصریح کرد: همواره در افکار شخصی خود به این مسئله که چگونه می‌شود هر روزمان عاشورا باشد و هر زمینی کربلا باشد می‌اندیشیدم و امروز زمانی که با تشییع شهید حججی که توسط یک دژخیم داعشی به مسلخ شهادت هدایت می‌شود به این یقین می‌رسم که به طور قطع هر روز ما عاشورا است و هر آن، صحنه کربلا تداعی می‌شود، اما اینکه چه سرّی است که هم شهید ما در شام از قفا سر بریده می‌شود و هم سر شهید کربلا از قفا، نکته‌ای است که از جمله اسرار الهی است و من آن سرّ را نمی‌دانم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز در امنیت این مرز و بوم، حفظ و صیانت از دین و اعتقادات اسلامی مدیون شهدا و ایثارگران هستیم و باید تاکید کنم که آزادگان هم از تبار شهدا هستند؛ چراکه آنها نیز در راستای همان هدف مقدس در عرصه پیکار و جهاد با دشمن به میدان رفتند.

وی اظهار کرد: اگر آنگونه که شأن شما آزادگان و ایثارگران بود نتوانستیم در حق شما ادای دین کنیم به سهم خودم پوزش می‌طلبم نسبت به همه کم و کاستی‌ها من و همکارانم در عرصه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واقف بودیم، اما اینکه بتوانیم با توجه به بضاعت سازمان و وزارتخانه آنگونه که شایسته شما است در عمل خدمت‌رسان شما باشیم این امر به احسن وجه محقق نشد.

وی تاکید کرد: باز هم اذعان می‌دارم که تشابهاتی میان آنچه که امروز در مورد مدافعان حرم شاهد و نظاره‌گر هستیم و مقاتل عاشورا وجود دارد و این بر این امر که جریان عاشورا در تمام تاریخ بشری تداوم و تسری خواهد یافت صحه خواهد گذاشت. انسان یا حسینی است یا یزیدی است و من امیدوارم که همواره ما در صف حسینیان زمان قرار گیریم.

صالحی امیری ادامه داد: هیچ کس حق ندارد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی را به نام خودش ثبت و ضبط کند انقلاب اسلامی متعلق به شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان است و لاغیر.

وی با اشاره به ایثار و از خود گذشتگی مرحوم حجت‌الاسلام ابوترابی سید آزادگان گفت: شخصا از دو سال پیش در تدارک برنامه‌ای برای تکریم از خانواده معظم ابوترابی بودم؛ چرا که اعتقاد دارم تکریم از این خانواده بزرگ تکریم شخصی نیست بلکه تکریم و تجلیل از یک گفتمان فرهنگی است.

وزیر ارشاد در پایان افزود: شهید حججی یادآور شد که این انقلاب به‌آسانی به دست نیامده و تداوم آن آسان نیست و برای آن نیاز به خون شهدا است.

ارسال نظرات