مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر:

بیش از یک میلیارد ریال جهت کمک به مرمت، بازسازی و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاها هزینه شده است

از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در شهرستان ابهر مبلغ یک میلیارد و ۲۲۰میلیون ریال نیز برای کمک به مرمت، بازسازی و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاها ازجمله خانه عالم ، مسجد و حسینیه هزینه شده است.
کد خبر: ۸۹۰۳۴۶۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر در جلسه شورای زکات شهر هیدج با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ترویج ، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات از وظایف شورای زکات است ، گفت : بر اساس قانون زکات دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد مستقر بوده و این نهاد مسئولیت جمع‌آوری و هزینه کرد زکات را با همکاری اعضای این شورا بر عهده دارد.

محسن داودی به فرهنگ‌سازی درزمینهٔ پرداخت زکات نیز اشاره کرد و افزود: انجام تبلیغات محیطی ، دیدارهای چهره به چهره با مؤدیان زکات و کشاورزان، برگزاری جلسات هم‌اندیشی زکات و استفاده از جراید و نشریات محلی برای توسعه فرهنگ پرداخت زکات از اقدامات دبیرخانه شورای زکات در حوزه فرهنگ‌سازی این فریضه الهی بوده است.

وی اظهار داشت: تعامل و همکاری با دستگاه‌های عضو شورای زکات به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود در این دستگاه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت مبلغان دینی از دیگر اقدامات کمیته امداد در بخش ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه است .

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر در ادامه از جمع‌آوری هفت میلیارد و ۱۶۴میلیون ریال زکات در چهارماهه نخست امسال در شهرستان ابهر خبر داد و گفت : بر اساس آمارهای موجود میزان زکات جمع‌آوری‌شده در شهرستان ابهر در چهارماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به هزینه کرد زکات جمع‌آوری‌شده در شهرستان از ابتدای سال جاری، افزود: کمک به تأمین جهیزیه چهار نوعروس نیازمند تحت حمایت کمیته امداد، پرداخت هفت مورد هزینه درمانی بیماران خاص، صعب‌العلاج و سرطانی و ساخت و تعمیر چهار منزل مسکونی مددجویی از محل زکات جمع‌آوری‌شده امسال انجام‌شده است.

داودی بیان داشت: از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در شهرستان ابهر مبلغ یک میلیارد و ۲۲۰میلیون ریال نیز برای کمک به مرمت، بازسازی و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاها ازجمله خانه عالم ، مسجد و حسینیه هزینه شده است.

وی بابیان اینکه رویکرد کمیته امداد بهره‌گیری از ظرفیت زکات برای کمک به رفع مشکلات و نیازهای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در قالب زکات محرومین است، گفت: از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در شهرستان ابهر پنج میلیارد و۹۴۴میلیون ریال در قالب زکات محرومین جذب‌شده است که این میزان در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳ درصد افزایش دارد.

داودی خاطر نشان ساخت: خوشبختانه با همکاری مؤدیان و مبلغان زکات میزان بهره‌مندی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در شهرستان ابهر در سال جاری ۸۳ درصد بوده و ۱۷ درصد نیز در امور عام‌المنفعه هزینه شده است.

ارسال نظرات