یادداشت:

ثبت وقايع اسارت، پلى است براى انتقال فرهنگ اسارت

آزادگان، گنجينه‏هاى ارزشمندى هستند که در درون آن، فرهنگ انسان‌ساز دوران اسارت نهفته است. ثبت وقايع اسارت، پلى است براى انتقال فرهنگ اسارت از درون اردوگاه‏ها به شهرهاى ميهن اسلامى‏مان، ايران.
کد خبر: ۸۹۰۳۵۴۸
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛

روز 26 مرداد 1369 ، ميهن اسلامي شاهد حضور پرستوها سبكبالي بود كه پس از سال ها زندان در اسارتگاه ، قدم به خاك پاك ميهن اسلامي خود مي گذاشتند. قاصدك آزادي در چنين روزي پيام آورِ رهايي شده و اين پرستوها از بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند.

شما را چه رسد كه با اين قلم‌هاي شكسته و بيان‌هاي نارسا در وصف شهيدان و جانبازان و مفقودان و اسيراني كه در جهاد في سبيل الله جان خود را فدا كرده و يا سلامت خويش را ازدست‌داده‌اند يا به دست دشمنان اسلام اسيرشده‌اند، مطلبي نوشته يا سخني بگوييم؟ زبان و بيان ما عاجز از ترسيم مقام بلند پايه‌ي عزيزاني است كه براي اعتلاي کلمه‌ي حق و دفاع از اسلام و كشور اسلامي جانبازي نموده‌اند.

روز 26 مرداد 1369 ، ميهن اسلامي شاهد حضور پرستوها سبک‌بالي بود كه پس از سال‌ها زندان در اسارتگاه ،قدم به خاك پاك ميهن اسلامي خود مي‌گذاشتند. قاصدك آزادي در چنين روزي پيام‌آور رهايي شده و اين پرستوها ِاز بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند. ميهن اسلامي ، چراغاني بود و شعف و سروري وصف‌ناپذير از حضور اين رسولان انقلاب و جنگ، سراسر ايران را فراگرفته بود.

مسئله اسارت طولاني اين ملت به‌نوبه خود امتحان ديگري بود كه ملت ما با موفقيت آن را به انجام رسانده و اسراي ما همانند ملت ايران از خود آزادمردي نشان دادند و سرانجام با موفقيت و سرافرازي به وطن بازگشتند.

نخستين واکنش اسراي سرافراز،بوسه بر خاک ايران و ريختن اشک شوق بود

اسراى سرافراز ايرانى از چند نقطه مرزى با تشريفات وارد کشور شدند و نخستين واکنش آنان، بوسه بر خاک ايران و ريختن اشک شوق بود. زيارت مرقد مطهر حضرت امام خمينى(ره) و هم‏چنين بيعت با جانشين خلف وى حضرت آيت‏الله خامنه‏اى، از نخستين برنامه‏ها و اقدامات مشترک آزادگان سرافراز ايرانى بود
.

 
مقام معظم رهبرى درباره آزادگان چنين فرموده‏اند: «يکى از چيزهايى که شمارا، دل‌هايتان را زنده نگه مى‏داشت، پر اميد نگه مى‏داشت، ياد آن چهره و روحيه پرصلابت امام عزيزمان بود. آن بزرگوار هم خيلى به ياد اسرا بودند
.

 
حال پدرى را که فرزندانش به اين شکل از او دور شده باشند، راحت مى‏شود فهميد.... شما در دوران اسارت، شرايط سختى را گذرانديد، اما درعين‌حال با حفظ دين و اعتقادات و دل‌بستگي خود به اسلام، امام و انقلاب، موجب افتخار و آبرومندى ملت خود در برابر دشمن شديد.

ثبت وقايع اسارت، پلى است براى انتقال فرهنگ اسارت

آزادگان، گنجينه‏هاى ارزشمندى هستند که در درون آن، فرهنگ انسان‌ساز دوران اسارت نهفته است. ثبت وقايع اسارت، پلى است براى انتقال فرهنگ اسارت از درون اردوگاه‏ها به شهرهاى ميهن اسلامى‏مان، ايران.


روز 26 مرداد سال 1369، ميهن اسلامى شاهد حضور آزادگان سرافرازى بود که پس از سال‏ها اسارت در زندان‏ها و اسارتگاه‌هاي مخوف رژيم بعث عراق، قدم به خاک پاک ميهن اسلامى خود گذاشتند.

آزادگان، باايمان راسخ خود در برابر همه فشارهاى جسمى و روحى دشمنان ايستادند و روابط اجتماعى جامعه کوچک اردوگاهى خود را بر پايه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه‏هاى مزدوران بعث هراسى به خود راه ندادند
.

 
آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضى‏ترين کسان به قضاى الهى بودند

 آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضى‏ترين کسان به قضاى الهى بودند. اينان سينه‏هايى فراخ‏تر از اقيانوس داشتند که از همه‏جا و همه‏کس بريده و به خدا پيوسته بودند، آزاده ناميده شدند چون از قيد نفس و نفسيات رهايى يافته بودند.

در پايان بايد يادى هم از سرور آزادگان، مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمين ابو ترابي داشته باشيم که به‏عنوان مرشد اردوگاه‏ها نقشى کليدى در وحدت و انسجام آزادگان، روحيه‏بخشى و تحمل سختى‏ها داشتند و به 40 هزار آزاده ايرانى درس حماسه و غيرت دادند.

ارسال نظرات