سردار معروفی در مراسم سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در زاهدان:

آرمانگرایی باقی ماندن و ماندگار بودن در مسیر انقلاب وارزشهای دینی است.

فرمانده سپاه سلمان اضهار داشت: آزادگان و جانبازان باید خاطرات خود را در قالب کتاب نوشته تا فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در جامعه ودر بین نسلهای آینده انقلاب ماندگار بماندو آیندگان این مهم را درک کنند
کد خبر: ۸۹۰۳۶۰۳
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴
به گزارش خبر گزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان،مراسم تجلیل وگرامی داشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی  با حضور آزادگان سپاه سلمان در کانون شهید عالی زاهدان برگزارشد.
فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در این مراسم با اشاره به این مطلب که آزادگان مایه افتخار ملت ایران هستند، اظهارداشت: نسل جوان وآینده ساز انقلاب اسلامی  به خاطرات دفاع مقدس و بیان آن از زبان رزمندگان و آزادگان به منظور احیای فرهنگ ایثار وگذشت در جامعه نیاز داریم.
وی با تاکید بر این مطلب که آزادگان سرافراز انقلاب اسلامی پس از گذشت 27سال از اسارتشان  باید خاطرات این دوران سخت را برای جوانان بازگو و به رشته تحریر در بیاورندبیان کرد:  آزادگانی که امروز در جامعه حضور دارند و ما در کنار آنها هستیم اگر از خاطراتشان استفاده نکنیم خاطراتشان از بین می رود وبه نسلهای بعدی منتقل نمی شود.
وی با اشاره به این مطلب که جانبازان وآزادگان بسیاری که دارای خاطرات ناب دوران دفاع مقدس واسارت بودند مانندشهید محبعلی فارسی به هم رزمان و همسنگرانش پیوست تاکید کرد: رزمندگان باید سعی کنند تفکرات زمان دفاع مقدس را داشته باشند چرا که این اندیشه برگرفته از ارزشها واعتقادات دینی بوده و آرمانگرایی و ماندگار بودن در جامعه را به دست می آورند.
فرمانده سپاه سلمان استانبا اشاره به این مطلب که هیچ کس ظلم را تحمل ندارد،تصریح کرد: رزمندگان وآزادگان انقلاب اسلامی  درک می کنند و میدانند که ظلم چیست،ما هشت سال از امام اطاعت کردیم ودر جبهه حضور داشتیم، ما در بصره کربلا وحضرت زینب را شناختیم و فهمیدم شیعه یعنی چه، و ما در بصره معرفت پیدا کردیم.
وی با بیان این نکته که روند اسارت یکی است کلمه اسیر انسان  را می لرزاند اسرا تا لحظه آزادی آسایش نداشتند،هیچ کس به اندازه امام خباثت های رژیم بعث را نمی داند،در زمان جنگ بدترین بلاها را سر اسرا در آوردنداظهار داشت: فرهنگ سیدالشهدا انقلاب را پیروز کرد،با ورود اولین گروه آزادگان حال وهوای ملت تغییر کرد.
وی خاطر نشان کرد: ما همان آدمهای دوران دفاع مقدس هستیم و این امام همان امام است وظیفه داریم امام را تبعیت کنیم،یک بار در اسارت ایران نگفتیم همه گفتیم جمهوری اسلامی ایران و امروز مسئولیت و رسالت ما سنگین است.
وی گفت:آزادگان و جانبازان باید خاطرات خود را در قالب کتاب نوشته تا فرهنگ ایثار واز خودگذشتگی در جامعه ودر بین نسلهای آینده انقلاب ماندگار بماندو آیندگان این مهم را درک کنند.
گفتنی است در پایان از تعداد بیش از 100نفر از آزادگان بسیجی و سپاه استان دفاع مقدس تجلیل وقدر دانی شد.
ارسال نظرات