نظام سیاسی در جامعه انقلابی برآمده از مسجد است

امام جمعه سامان گفت: نظام سیاسی و دولت‌ها در جامعه انقلابی و اسلامی ما برآمده از مسجد و فرهنگ مسجدی است.
کد خبر: ۸۹۰۳۷۶۶
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در شهرستان سامان با اشاره به فرا رسیدن اول ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی (علیه السلام ) و فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، افزود: زندگی و ازدواج این دو حضرت برای ما الگوست.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به 28 مردادماه سالروز کودتای ننگین آمریکایی‌ها علیه دولت قانونی مصدق اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها بعد از این کودتا یک فضای خفقان با تشکیل ساواک ایجاد کردند و شرایط سختی از آن روز تا پیروزی انقلاب بر ملت ما گذشت و می‌‌توانست در اقداماتی جلوی این کودتا گرفته شود.

امام جمعه سامان به فرا رسیدن 30 مردادماه روز جهانی مساجد و آغاز هفته بزرگداشت مسجد اشاره کرد و بیان داشت: برادران و خواهران دینی نباید فراموش کنند که نظام سیاسی و دولت‌ها در جامعه انقلابی و اسلامی ما برآمده از مسجد و فرهنگ مسجدی است.

ملکپور در ادامه تصریح کرد: مسجد به عنوان سنگر اصلی و محور انقلاب اسلامی بوده که جرقه‌های اولیه انقلاب در آن زده شد و مسجد نه یک چهاردیواری خشک و بی‌روح و محلی، صرفاً برای رکوع و سجود و یا تربیت فردی می‌باشد، بلکه مسجد در طراز انقلاب اسلامی، محرابش جهت حرکت را نشان می‌دهد، منبرش ماهیت و محتوای حرکت را تبیین می‌کند، جماعتش موتور محرکه حرکت جمعی و منسجم را نشان می‌دهد.

خطیب نماز جمعه سامان تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند مسجد سنگر است؛ مسجد از اول سنگر بوده همیشه باید سنگر باشد؛ اگر روزی خدای ناکرده مسجد آسیب ببیند قطعا مقصر اصلی آنهایی هستند که پای سفره مسجد به مقام و منزلت‌های اجتماعی رسیده‌اند و حق مسجد را خواسته یا ناخواسته ادا نکردند و مسجد را در حوزه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دخالت ندادند و به حاشیه راندند.

وی ادامه داد: حال آنکه در پایان دهه چهارم انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، این دولتمردان و سیاستمداران هستند که مدیون مسجد و فرهنگ مسجدی هستند و اگر بخواهند از پشتوانه واقعی مردمی برخوردار باشند و در مقام خدمت صادقانه و مفید گام‌های بلندی بردارند باید محله محوری و مسجدمحوری را پیشه خود سازند و این محلات با محوریت مسجد باشد.

امام جمعه سامان در ادامه با بیان اینکه در روز 31 مردادماه جاری سالروز شهادت امام جواد (علیه السلام) در پیش روست، خبر داد: به همین مناسبت ویژه برنامه‌ای تحت عنوان تجلیل از دست‌اندرکاران مساجد در مسجد پل زمانخان سامان و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات