امام جمعه سرعین:

مسیر ازدواج جوانان باید هموار شود

امام جمعه سرعین خواستار فراهم کردن مقدمات ازدواج آسان برای جوانان شد.
کد خبر: ۸۹۰۴۱۹۵
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

به گزارش خیرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت الاسلام محمود اصغری در خطبه های این هفته نماز جمعه سرعین افزود: ترویج ازدواج آسان در جامعه و در بین خانواده ها و جوانان باید مورد توجه قرار بگیرد و متولیان فرهنگی ووالدین مقدمات ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند.
امام جمعه سرعین با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: دولت نیز باید در زمینه ازدواج و اشتغال جوانان راهکارهای خود را ارائه و به برنامه های خود جامه عمل بپوشاند و اگر هم برنامه ای ندارد مطمئنا مردم راهکارهای مناسبی را در ذهن دارند که می تواند بیکاری را از جامعه بزداید.

وی ارائه تسهیلات مناسب برای ازدواج جوانان ، فراهم کردن زمینه های اشتغال جوانان ، ساده زیستی ، پرهیز از چشم و همچشمی و خودداری از تحمیل هزینه های زاید برای طرفین را از مواردی ذکر کرد که در تسهیل در مسیر ازدواج جوانان موثر است.
وی اظهار کرد: جوانان با سرلوحه قرار دادن ازدواج حضرت علی (ع ) و فاطمه (س) ساده زیستی و وفا داری به حریم مقدس خانواده را از امیرمومنان و همسر گرانقدرش فرا گیرند و این پیوند مقدس الگوی خوبی برای جوانان مسلمان در تشکیل خانواده است.
اصغری همچنین با تاکید بر این که ترویج فرهنگ ازدواج آسان بسیاری از مشکلات اجتماعی را از میان می برد گفت: تشکیل خانواده و ازدواج جوانان نقش مهم و اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دارد.
امام جمعه سرعین با اشاره توصیه های رهبر انقلاب به دولت در زمان تنفیذ گفت:پرداختن به مشکلات مردم در نگاه رهبر انقلاب در درجه‌ی اوّل مطرح بود که امیدواریم دولت دوازدهم اقتصاد کشور را الویت اصلی خود بداند

منبع: چشمه لر

ارسال نظرات