امام جمعه موقت تهران در مراسم گرامیداشت شهید محسن حججی :

سلفی نمایندگان غرب زده در مجلس تمسخر ارزش های یک ملت بود/ شهید حججی عزت و صلابت ایران را به رخ جهان کشید

آیت الله خاتمی: شهادت جوان بسیجی محسن حججی باعث شد بار دیگر عزت و صلابت ایران به رخ کشیده شود و خون پاک این شهید بار دیگر باعث دمیده شدن روح حماسه در ایران اسلامی شد.
کد خبر: ۸۹۰۴۵۷۵
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم محسن حججی که به همت بسیجیان حوزه مقامت فجر و با حضور پر شور مردم در مسجد سیدالشهدا امامشهر یزد برگزار شد با تاکید بر اینکه هویت اصلی انقلاب اسلامی ایران، بُعد فرهنگی آن است افزود: با وقوع انقلاب اسلامی بینش های ملت ما تغییر کرد و ارزش های اسلامی بار دیگر احیا شد و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سختی ها و مجاهدت های بی وقفه ای که باعث پیروزی انقلاب شد اظهار داشت: از همان صبح پیروزی انقلاب دشمنان این نطام دست به کار شدند و از هیچ حیله و توطئه ای علیه این انقلاب و مردم دریغ نکرد.

وی افزود: بلافاصله بعد از ۲۲ بهمن درگیری در مرزهای کشور شروع شد و از هر طرف عده ای به دنبال تجزیه ایران اسلامی بودند، از طرف دیگر منافقین نیز جنگ مسلحانه داخلی را شروع کردند که منجر به شهادت 17 هزار نفر از مردم مظلوم و بی گناه شد و با فاصله کمی از پیروزی انقلاب، کشور درگیر یک جنگ تمام عیار با رژیم بعث عراق شد که تمام قدرت های دنیا از او پشتیبانی می کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه علاوه بر این ها نفود دشمنان در جایگاه های تصمیم گیری و مدیریتی کشور نظیر ریاست جمهوری بنی صدر و کودتا ها و فتنه برانگیزی ها پی در پی نیز مشکلات فراوانی را برای کشور به وجود آورد افزود: این توطئه ها و دشمنی ها که هرکدام آن ها برای نابودی یک کشور و نظام کفایت می کند تا امروز در اشکال شیوه ها گوناگون ادامه داشته است و دشمنان از هیچ ظلمی علیه این مردم و نظام دریغ نکرند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: با وجود این ها اما انقلاب اسلامی روز به روز سرافراز تر و عزتمند تر شد و امروز به عنوان قدرت مطلق منطقه شناخته می شود.

وی با اشاره به این جمله امام راحل عظیم الشأن که می فرمایند دست دیگری این انقلاب را اداره می کند خاطر نشان کرد: حوادثی همچون زمین گیر شدن متجاوزان آمریکایی در خاک طبس، نا فرجام ماندن کودتا نوژه و... گواه بر این است که خداوند پشتیبان این انقلاب و یاور مردم مجاهد ایران است و مرم به وضوح این یاری را در حوادث و اتفاقات گوناگون در طول این 38 سال احساس کرده اند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اقدام ناشایست نمایندگان مجلس در جلسه تحلیف ریاست جمهوری افزود: عده ای سلفی انداختن نمایندگان با آن وضع را عادی و امری معمول تلقی می کنند و بعضی هم ساده از کنار آن می گذرند و می گویند سهل انگاری بوده اما حقیقت ان است این اقدام تمسخر ارزش های یک ملت بوده و این اقدام آنها به معنای تجلیل و تکریم این مقام غربی بوده که در سطح جهان بازتاب داشت و عزت کشور را خدشه دار کرده بود.

وی ادامه داد: در این بین اما شهادت جوان بسیجی محسن حججی باعث شد بار دیگر عزت و صلابت ایران به رخ کشیده شود و خون پاک این شهید بار دیگر باعث دمیده شدن روح حماسه در ایران اسلامی شد.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پس از هشت سال دفاع مقدس و با رحلت امام دشمنان ما که از ضربه نظامی به ایران نا امید شده بودند، به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی روی آوردند افزود: هرچند از همان سال ها رهبر معظم انقلاب پیرامون این مهم به طور مکرر هشدار می دادند اما مسئولین نسبت به این هشدار ها مبنی بر تهاجم فرهنگی دشمن و آثار سوء آن بی تفاوت بودند اما امروز این تهاجم گسترده در عرصه فرهنگی برای همه قابل ملموس است که مصداق بارز آن وضعیت فضای مجازی و رسانه ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: با این وجود اما هنوز شاهد این هستیم که آرمان هی انقلاب همچون روزهای اول در بین مردم زنده است و حضور پر شور مردم در مجالس پاسداشت شهدا، مشارکت 73 درصدی در انتخابات و پیشگامی جوانان در عرصه ایثار و مقاومت صحتی بر این ادعا است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مجالس شهدا مجلس ترحیم و فاتحه خوانی نیست، خاطر نشان کرد: حضور مردم در این مجالس این پیام را دارد که راه این شهدای عزیز ادامه خواهد داشت و آرمان ها و اهداف انقلاب همچنان برای مردم مقدس است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با تاکید بر اینکه فرهنگ مقاومت و ایستادگی و روحیه شهادت طلبی بوده که تا امروز عزت و امنیت کشور را حفظ کرده افزود: این مردم نتیجه و دست آورد مذاکره با دشمنان را هم دیده اند.

بسیج دانشجوی, [۲۰.۰۸.۱۷ ۰۰:۰۶]
وی با بیان اینکه هرچند تیم مذاکره کننده درموضوع هسته ای امین بودند و قصد آن ها خدمت به کشور بود اما مذاکره با کشور های ظالم و مستبد در موضوع هسته ای و تصویب برجام هیچ دست آوردی برای مردم و کشور نداشته، و با وجود اینکه ایران به تعهدات خود پایبند بوده اما بار ها شاهد نقض آشکار برجام توسط طرف آمریکایی و تصویب تحریم های جدید بودیم که امیدواریم همه مسئولین از این تجربه درس عبرت بگیرند.

آیت الله خاتمی در پایان با تاکید بر اینکه 70 سال مذاکره فلسطینیان هیج دست آوردی برای انها نداشته یاد آورد شد: این مقاومت مردم و فرهنگ شهادت طلبی بوده که پیشرفت و سعادت کشور را تضمین کرده و دشمنان ما را پشت مرزها نگه داشته و باعث نا امیدی ان ها شده است.
ارسال نظرات