راهیابی سه نونهال نخبه رودانی به رقابت های جهانی UCMAS

ریحانه کهوری زاده، محدثه خازنی پور و امیرمحمد باقری با کسب عناوین برتر در پنجمین دوره رقابت های کشوری محاسبات ذهنی، جواز حضور در رقابت های جهانی 'یو سی مس' 2017 اندونزی را کسب کردند.
کد خبر: ۸۹۰۴۸۳۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛نماینده اجرایی و مربی تیم محاسبات ذهنی (UCMAS) شهرستان رودان گفت: پنجمین دوره رقابت های کشوری محاسبات ذهنی 'یو سی مس' انتخابی مسابقات جهانی، روز جمعه 27 مرداد ماه 96 با حضور برگزیدگان رقابت های استانی در دانشگاه آزاد اسلامی شهر بابل استان مازندران برگزار شد.
 
 
علی خازنی پور اظهار داشت: نخبگان رودانی با درخشش در سطح Intermediate (متوسط) با پاسخ دادن به 200 سوال جمع، تفریق، ضرب و تقسیم، ظرف مدت هشت دقیقه بصورت ذهنی، این رقابت های حساس و مهم را با موفقیت پشت سر گذاشتند.
 

وی خاطر نشان کرد: ریحانه کهوری زاده در سطح Intermediate A مقام اول را کسب کرد و محدثه خازنی پور و امیرمحمد باقری در سطح Intermediate B مقام دوم رقابت ها را ازآن خود کردند و به رقابت های جهانی راه یافتند.
 

نماینده اجرایی و مربی تیم محاسبات ذهنی (UCMAS) شهرستان رودان یاد آور شد: در بخش شنیداری که یک رقابت بسیار سخت و سنگین است، امیرمحمد باقری پس از پشت سر گذاشتن مراحل سخت این مسابقه، در جمع 10 نفر برگزیده ایران اسلامی قرار گرفت و به بخش شنیداری رقابت های جهانی راه یافت.
 

خازنی پور خاطر نشان کرد: رقابت های جهانی محاسبات ذهنی 'یو سی مس' 2017، آذر ماه سالجاری، به میزبانی کشور اندونزی برگزار می شود.
 

سه نخبه رودانی در سال گذشته در سطح Elementary (مقدماتی) رقابت های جهانی 'یو سی مس' 2016 امارات (دبی)، خوش درخشیدند.
 

این سه نونهال نخبه رودانی عضو تیم دانش آموزی محاسبات ذهنی (UCMAS) جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته با پیشی گرفتن از رقبا، با کسب یک عنوان قهرمانی جهان توسط امیرمحمد باقری و دو عنوان اولی توسط ریحانه کهوری زاده و محدثه خازنی پور، پرچم پر افتخار ایران اسلامی را در جهان به اهتزاز در آوردند و بر قله های علمی جهان ایستادند.
 

'یو سی مس' یک سیستم محاسبه ذهنی و چرتکه ای ویژه کودکان 5 تا 13 سال است و تقویت حافظه دیداری و شنیداری و اعتماد به نفس در افراد از ویژگی های 'UCMAS' می باشد.
 

'یو سی مس' با استفاده از یک سیستم نوآورانه محاسبه‌ای و با بکارگیری چرتکه، موجب هماهنگی بین دو نیمکره چپ و راست مغز ‌شده و سبب افزایش ظرفیت ذهن و فراگیری مهارت‌هایی همچون مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مسئله می‌شود و در یادگیری و موفقیت دانش‌آموزان در تحصیل و زندگی روزمره نقشی اساسی دارد.
 

شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.  
 
منبع:ایرنا
ارسال نظرات