یک نخبه بسیجی در گفتگو با«بسیج» عنوان کرد؛

تولید داروهای ضد سرطان با کیفیت ده برابر داروهای وارداتی/ وزارت بهداشت حمایت نمی کند

هادی جباری گفت:مجموعه ما اولین مجموعه تحقیقاتی در ایران است که بر داروهای ضد سرطان و شیمی درمانی کار می کند.
کد خبر: ۸۹۰۴۸۷۶
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

هادی جباری نخبه بسیجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اختراعات خود در راستای اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت: ما پروژه های تولید داروهای وارداتی را انجام می دهیم و نزدیک به پنج سال است که مجوز و تایید تولید اقلام دارویی مورد نیاز وزارت بهداشت را که برای تجاری سازی و تولید اعلام کرده گرفته ایم اما در مرحله عقد قرارداد های صنعتی و تبدیل به صنعت با مشکل مواجه شده ایم.

وی با بیان این مطلب افزود: پیگیری های مکرری هم برای این کار از وزارت بهداشت و درمان کردیم اما متاسفانه تا به الان  به نتیجه ای نرسیده ایم.

جباری تصریح کرد:  ما داروهای شیمی درمانی و ضد سرطانی تولید می کنیم. مجموعه ما اولین مجموعه تحقیقاتی در ایران است که بر داروهای ضد سرطان و شیمی درمانی کار می کند. مصرف داخلی داروهای وارداتی در شش ماهه اول سال 95،  160 میلیارد تومان بوده و سالانه 4 هزار میلیارد تومان مصرف داخلی این دارو در کشور است که از آلمان و  فرانسه وارد می شود.

این نخبه بسیجی ادامه داد: اما همین دارو را در داخل با کیفیت های ده برابر بیشتر از داروهای وارداتی تولید کردیم. متاسفانه به دلیل وجود مافیای دارویی در کشور هنوز در مرحله صنعتی و تولید و تجاری سازی این دارو مانده ایم و به جایی نرسیدیم. برخی با سودهای کلانی که به جیب می زنند باعث می شوند ما به تولید داخلی  نرسیم.

 جباری با بیان اینکه داروهای ما قیمت بسیار پایین و کیفیت بالایی داشته و عوارض شیمی درمانی هم ندارد اضافه کرد: تنها مشکل ما این است که حمایتی از ما نمی شود.  وزارت بهداشت و درمان باید از ما و تولید این دارو که به نفع کشور است حمایت کند.

 

ارسال نظرات