از عملیات اجرایی ۲۰طرح عمرانی در زندان‌های کردستان بهره برداری شد

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: عملیات اجرایی بیش از ۲۰ طرح عمرانی در زندان‌های کردستان طی یک سال گذشته انجام شده است.
کد خبر: ۸۹۰۵۴۹۲
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسحاق ابراهیمی فضای کافی و امکانات را یکی از مهم‌ترین ملزومات در اجرای هدفمند برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها برشمرد و گفت: در زندان‌های استان برنامه‌های مختلف اصلاحی و تربیتی در حوزه‌های گوناگون از جمله فرهنگی و قرآنی، عقیدتی، حرفه آموزی و اشتغالزایی، ورزشی و ... در حال اجراست که برای موثر واقع شدن هرچه بیشتر این برنامه‌ها، لازم است که فضا و امکانات کافی در اختیار مسئولان زندان‌ها نیز قرار گیرد.


وی بافت قدیمی و فرسوده بودن را یکی از مهمترین معضلات زندان‌های استان برشمرد و افزود: متاسفانه اکثر زندان‌های استان بیش از چند دهه از عمر آن‌ها می‌گذرد که جوابگوی نیاز‌های زندانبانی نوین نبوده و در همین راستا ساخت، بازسازی و به سازی مراکز اصلاحی و تربیتی استان نیز ضروری به نظر می‌رسد.


وی از پایان یافتن عملیات اجرایی بیش از ۲۰ طرح عمرانی در زندان‌های کردستان طی یک سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: در سال ۹۵ کمیته‌ای در ستاد اداره کل تحت عنوان «کمیته برنامه ریزی» تشکیل شد که در این کمیته روسای زندان‌ها طرح‌های پیشنهادی خود از جمله طرح‌های عمرانی را مطرح می‌کردند که پس از بحث و تبادل نظر و تامین اعتبار به مرحله اجرا گذاشته می‌شد و ماحصل تشکیل اینچنین کمیته‌ای، به بهره برداری رسیدن این تعداد طرح عمرانی در زندان‌های استان بوده است.


مدیرکل زندان‌های کردستان بر استفاده بهینه از فضا و اماکن زندان‌ها تاکید کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون در راستای ایجاد فضای مناسب جهت اجرای هرچه بهتر برنامه‌های اصلاحی و تربیتی بیش از پنج هزار متر از اماکن زندان‌های استان بازسازی، به سازی و یا تغییر کاربری داده شد که این موضوع توانست گامی مهم در مسیر استفاده بهینه از فضا‌ها و اماکن باشد.


وی در ادامه سخنان خود به احداث بیش از یک هزار مترمربع فضای جدید در زندان‌های کردستان اشاره کرد و گفت: این فضا‌ها شامل ایجاد آسایشگاه جدید برای سربازان، ساخت نمازخانه و اماکن فرهنگی و تربیتی، اماکن رفاهی، اماکن آموزشی، احداث بند‌های جدید بر اساس استاندارد‌های روز و ... است.


ابراهیمی عضو شورای قضائی استان نیز از در دست اقدام بودن بیش از ۱۵ طرح عمرانی در زندان‌های این استان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد، هفت طرح عملیات آن آغاز و هشت طرح دیگر در مرحله انجام کار‌های مطالعاتی می‌باشد که امیدواریم با توجه به اقدامات صورت گرفته شاهد بهره برداری هرچه سریعتر از این طرح‌ها نیز باشیم.


وی در پایان سخنان خود به بازدید اخیر هیأت اعزامی سازمان زندان‌های کشور به سرپرستی مشاور رئیس سازمان و مجری طرح‌های عمرانی از زندان‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: این هیأت اعزامی در بازدید‌های خود ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در زندان‌های استان و در حوزه‌های مختلف عمرانی، تعدادی طرح جدید را به تصویب رسانده و ابراز امیدواری کردند که در آینده نزدیک شاهد تحول در زندان‌های کردستان و در امور عمرانی خواهیم بود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات