شیعیان در مظلومیت شهادت امام جوان و جوادشان بانک حزین و رنگ غمین دارند

امشب، خانه شیعه رنگ غمی را به جان می‌کشد که از مظلومیتی بزرگ نشأت می‌گیرد، مظلومیت امامی که تنها 25 سال زندگی کرد و جوانیش را در راه هدایت مردمان روزگار، گذراند.
کد خبر: ۸۹۰۶۱۲۲
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، 29 ذیقعده مصادف با 31 مرداد سالروز شهادت پسر امام رضا (ع) و نهمین امام شیعیان است، امام محمدبن‌علی (ع) معروف به جوادالائمه در دهم رجب سال 195 هجری قمری، دیده به جهان گشود تا ادامه دهنده مسیر سبز امامت شود.

وی پس از شهادت علی‌بن‌موسی‌رضا (ع) مقام امامت را بر عهده گرفت و در سن هشت سالگی، ادامه‌دهنده راه پدر شد.

امام محمدتقی (ع) در خانه پدری آسمانی و مادری پاک‌دامن پرورش یافت، امامی که 17 سال رنج بی‌مهری‌ها را به دوش کشید اما همواره در راه حفظ اسلام، ایستادگی کرد.

امامی که تنها به دلیل کثرت بخشش و احسانش به جواد (ع) ملقب شد، کودکی که از همان سال‌های ابتدای زندگیش، سخاوتمندیش زبان‌زد مردم بود و حیرت همگان را بر می‌انگیخت.

امامی که تقوایی الهی داشت و تنها برای رضای معبودش در راه او گام برمی‌داشت، امامی که جواد‌الائمه نام گرفت و ارج و منزلت افراد را تنها در عمل‌شان می‌دانست، بدون آن‌که توجهی به نسب و نژادشان کند.

یار بردگان بود و با غلامان با تقوا، هم‌چون یاران و دوستان آزاد خود رفتار می‌کرد. علم امام نیز ترس بر دل‌های نااهلان روزگار می‌انداخت و مناظرات علمی با آنان، همیشه برای این باطلان، بوی شکستی سهمگین می‌داد.

امامی که مسیر تقوا و راه پارسایی را فرا روی مردمان روزگار قرار داد و با وجود تمام جفاهای قدرتمندان زمان، در راه پایندگی اسلام جان داد.

بار هدایت جامعه را زمانی در دست گرفت که در کودکیش هرگز کودکی نکرد، غربتش در خانه‌اش هم نمایان شد و مظلومانه با زهر آلوده همسرش به شهادت رسید، اگرچه امامتش از هشت سالگی آغاز شد اما روح بزرگی در درونش موج می‌زد.

در سالروز شهادت جوادالائمه (ع) نیز کاظمین، لباس عزا به تن می‌کند و با غصه امام رضا (ع) هم‌نوا می‌شود.

امشب، خانه شیعه رنگ غمی را به جان می‌کشد که از مظلومیتی بزرگ نشأت می‌گیرد، مظلومیت امامی که تنها 25 سال زندگی کرد و جوانیش را در راه هدایت مردمان روزگار، گذراند.

مردم این روزگار جان فشانی‌های امامان را از یاد نخواهندبرد و امشب نیز با عزای امام رضا (ع) نیز هم‌دلی می‌کنند.

امام جواد (ع) اعتماد به خدا را قیمت هر چیز عزیز می‌داند و آن را نردبان رسیدن به بلندای هر چیز می‌خواند، بزرگ‌ترین گهری که انسان را به کمالی واقعی خواهدرساند، اعتماد به معبودی که آرام جان امام بود، اینک با سخن زیبایش، آرام جانی می‌شود برای تمام رهگذران راه سعادت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها