یک فعال اقتصادی بسیجی در حوزه طلا در گفتگو با «بسیج»:

مالیات بر ارزش افزوده نقش منفی در صنف طلا و جواهر داشته است

رضا زمردکار گفت: در شرایط کنونی مالیات بر ارزش افزوده در صنف طلا موجب شده است که اختلالات گسترده ای را وارد کند نقش منفی در صنف طلا و جواهر داشته و تنها توانسته درآمدهای مالیاتی دولت را افزایش دهد .
کد خبر: ۸۹۰۶۳۷۳
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵

رضا زمردکار فعال اقتصادی  بسیجی در حوزه طلا و جواهر استان   تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده باید مورد بازنگری کامل قوانین موجود مالیاتی قرار بگیرد از اینرو توانسته انگیزه های لازم برای سرمایه گذاری در حوزه طلا و جواهر را از بین برده است. این در حالی است که طلا نیاز به منابع لازم برای گسترش سرمایه گذاری‌ها از طریق افزایش امکانات پس‌اندازها دارد تا سرمایه لازم در بخش‌‌های مولد در حوزه طلا وارد شود.

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده توانسته اختلالاتی در تصمیمات تولیدی برای تولیدکنندگان فراهم کند افزود: مالیات بر ارزش افزوده موجب شده است که سرمایه گذاری‌ها در بخش تولید به حداقل میزان کاهش داشته باشد؛ متاسفانه درآمدهای مالیاتی از صنوف مختلف طلا در حال افزایش است که فعالان اقتصادی  در حوزه طلا را دچار نگرانی کرده است.

زمردکار در ادامه گفت: مالیات بر ارزش افزوده یک ابزار ناکارآمدی است که با شرایط رکود اقتصادی کشورمان هماهنگ نبوده و فرصت‌های شغلی زیادی را از بین بردوه و فعالیت‌های اقتصادی در حوزه طلا را کاهش داده است.

این فعال اقتصادی گفت: در شرایط کنونی مالیات بر ارزش افزوده در صنف طلا موجب شده است که اختلالات گسترده ای را در بخش‌های تولیدی، ساخت و ساز، ریخته گری و فروشندگی وارد کند از اینرو مالیات بر ارزش افزوده نقش منفی در صنف طلا و جواهر داشته و تنها توانسته درآمدهای مالیاتی دولت را افزایش دهد .

زمردکار در خاتمه افزود: دولت دوازدهم باید درصدد باشد تا درآمدهای دولتی را با اتکا به منابع جدید فراهم کند و فشار مالیاتی کنونی که به بخش تولید و صنوف تولیدی مختلف از جمله طلا و جواهر است را کاهش دهد؛ در شرایط کنونی مالیات بر ارزش افزوده نوعی افزایش ناکارآمدی برای تولیدکنندگان را ازطریق افزایش هزینه در برداشته است.

ارسال نظرات