امام جمعه ابهر:

ترویج عملی سنت حسنه وقف، حفظ و حراست از املاک وقفی است

ترویج عملی سنت حسنه وقف، حفظ و حراست از املاک وقفی است چرا که وقف میراث ماندگار گذشتگان برای آیندگان است
کد خبر: ۸۹۰۶۹۱۸
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ابهر گفت: وقف کمک به پویایی و تعالی فرهنگ و ارزش­‌های مطلوب همچون آگاهی، دانش‌اندوزی و بالندگی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر رحیمی افزود: وقف کاری است که نتیجه آن را نه تنها یک نسل بلکه نسل‌های متعددی تجربه خواهند کرد و وقتی ارزش مسلط جامعه خلاقیت شود، تفکر پویا احیاء می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه با زنده شدن تفکر، آن جامعه هرگز رو به فقر گام برنمی‌دارد، اظهار داشت: ترویج و توسعه فرهنگ حسنه وقف و گرایش افراد خیر به سمت این فرهنگ حسنه می‌تواند در فقر زدایی اجتماعی، فرهنگی در جامعه کمک کند.

امام جمعه ابهر ضمن تبیین سنت الهی وقف تصریح کرد: تشویق آحاد مردم به انجام وقف‌های جمعی بر اساس نیازها و ضرورت احیا و نوسازی موقوفات نقش مهمی در ترویج فرهنگ وقف در جامعه دارد.

وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات تبلیغی درباره ترویج سنت حسنه وقف بیان کرد:  ترویج عملی سنت حسنه وقف، حفظ و حراست از املاک وقفی است چرا که وقف میراث ماندگار گذشتگان برای آیندگان است و وقتی مردم نتایج مثبت وقف را مشاهده کنند، قطعا مشارکت بیشتری در این سنت حسنه خواهند داشت.

ارسال نظرات