مدیر کل کمیته امداد یزد مطرح کرد:

احداث ۲۴ واحد مسکونی برای مددجویان بهابادی‌/افزایش 5/3 برابری اعتبارات بخش مسکن در یزد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد از احداث و ساخت ۲۴ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در بهاباد خبر داد و گفت: اعتبارات بخش مسکن کمیته امداد یزد سه و نیم برابر شد.
کد خبر: ۸۹۰۷۲۳۵
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد، محسن علیزاده در حاشیه جلسه شورای اداری کارکنان کمیته امداد بهاباد از احداث و ساخت ۲۴ واحد مسکونی برای مددجویان شهری و روستائی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: تعداد ۲۰ واحد از این منازل در روستا‌ها و ۴ واحد دیگر در شهرستان احداث می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد با اشاره به اینکه دین مبین اسلام خدمت به مردم را عبادت عنوان کرده و بالاترین عبادت خدمت بی‌منت به محرومان جامعه و مردم است، گفت: رمز موفقیت یک مددکار دلسوزی نسبت به مددجویان و راه اندازی و مرتفع نمودن مشکلات آنان است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد با بیان اینکه ۶۴ مددکار زن و مرد در این نهاد مشغول فعالیت هستند، گفت: ارائه خدمات حمایتی به مددجویان تحت حمایت در قالب مددکار محوری انجام می‌شود و هر مددکار در استان یزد به طور میانگین به ۳۴۳ پرونده مددجویی رسیدگی می‌کند.
وی با اشاره به افزایش سه و نیم برابری اعتبارات بخش مسکن مددجویی در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته، گفت: امسال بیش از یک هزار و ۳۰۰ مورد ساخت، تعمیرات کلی و جزئی و تکمیل واحد‌های نیمه تمام توسط کمیته امداد استان یزد از محل اعتبارات دولتی، صدقات و مشارکت‌های مردمی انجام می‌شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره استان یزد با بیان اینکه تا دو سال آینده تمامی مددجویان در شهرستان بهاباد صاحب خانه میشوند افزود: ان شاءالله شاهد آن باشیم تا مددجویان ما درسراسر استان صاحب خانه شوند و هیچ مددجوئی فاقد مسکن نباشد.
علیزاده با بیان اینکه امسال بیش از ۱۴۲ میلیارد رالش به بخش مسکن مددجویی اختصاص یافته است، افزود: تامین مسکن مناسب برای مددجویان فاقد مسکن یکی از رویکرد‌های اصلی کمیته امداد است.
وی عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۴۰ میلیارد رالر در زمینه ساخت، خرید، تکمیل واحد‌های نیمه تمام و همچنین انجام تعمیرات و ساخت فضا‌های جانبی هزینه شد و این رقم در مقایسه با سال ۹۴ حدود هشت درصد رشد داشته است.
مدیرکل کمیته امداد استان یزد افزود: سرانه ساخت هر واحد مسکونی در مناطق شهری ۲۵۰ میلیون رال و روستایی ۱۵۰ میلیون رال است، ۹۴۱ مورد تعمیرات کلی و جزئی و ساخت فضای جانبی، ۴۰ مورد ساخت سرویس بهداشتی و ۵۰ مورد تکمیل واحد‌های نیمه‌ساز از دیگر برنامه‌های عمرانی کمیته امداد برای امسال است.
وی با بیان اینکه اشتغال مددجویان یکی دیگر از سیاست‌های کمیته امداد است اظهار داشت: فراهم کردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده‌های نیازمند از طریق استعدادسنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطای وام از جمله این برنامه‌ها است.
علیزاده در سفر یک‌روزه خود به بهاباد علاوه بر دیدار با فرماندار به همراه تمامی معاونین کمیته امداد استان از ۳۰ خانوار تحت حمایت در این شهرستان بازدید و سبد غذائی به ارزش ۳۰ میلیون رالا به نیازمندان اهداء کرد، وی در این دیدار‌ها علاوه بر دلجویی از مددجویان، مسائل و مشکلات این خانواده‌ها را مورد بررسی قرار داد.
جلسه شورای اداری کارکنان کمیته امداد امام خمینی ره شهرستان بهاباد به ریاست محسن علیزاده مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره استان یزد معاونین ستادی و مدیر و کارکنان کمیته امداد بهاباد در محل سالن اجتماعات این نهاد برگزارشد.
ارسال نظرات