استاندار لرستان:

سد بختیاری باید به‌صورت جدی دنبال شود/ دچار فقر مطالبه گری هستیم

استاندار لرستان گفت: ما دچار فقر مطالبه گری هستیم، باید منافع استان را خط قرمز برای خود بگذاریم و همه در منافع استان مشترک باشیم.
کد خبر: ۸۹۰۷۴۹۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان؛ هوشنگ بازوند در نشست اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته دولت که در سالن جلسات استاندار لرستان برگزار شد اظهار داشت: یکی از کار‌های سخت بحث اشتغال است ودرحال حاضر انباشت بیکاری در استان داریم و ۷۲ هزار نفر در لرستان بیکار است که نیازمند یک جهش هستیم؛ باید سناریویی را تعریف کنیم که پنج میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در استان صورت بگیرد که چهار میلیارد دلار آن از صندوق توسعه ملی لحاظ شود.


وی افزود: برخی‌ها احساس می‌کنند توسعه و پیشرفت باید در سایه ترحم باشد و می‌خواهند شاخص‌ها به‌گونه‌ای باشد که در برخی وزارتخانه‌ها گدایی کنیم، ولی این تفکر توهین به شعور مردم است و اینکه پیشرفت و توسعه‌ای را به سمت و کانالی ببریم که ترحم کنند پیشرفت محسوب نمی‌شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: نباید فرهنگ کوچک بینی را داشته باشیم بلکه باید فرهنگ کار را افزایش دهیم تا نگرانی‌هایی که داریم برطرف شود؛ استان لرستان ظرفیت‌های خوبی استان، ولی اگر نرخ بیکاری بالا بوده گیر از سیستم مدیریتی است.


وی خاطر نشان کرد: ما دچار فقر مطالبه گری هستیم، باید منافع استان را خط قرمز برای خود بگذاریم و همه در منافع استان مشترک باشیم.

بازوند تصریح کرد: سد بختیاری باید به‌صورت جدی دنبال شود که خوشبختانه این پروژه روند خوبی دارد، آزادراه خرم‌آباد کرمانشاه امسال در دستور کار است و بنا است کریدور مرز بازرگان شماره ۱۰ آن از خرم‌آباد عبور کند، تلاقی این دو تقاطع می‌تواند به شعار ما تحقق بخشد و لرستان به مقصد گردشگری تبدیل شود.

وی گفت:: شورای شهر‌های استان باید شهرداری را انتخاب کنند که از جنس مطالبه مردم باشد چراکه مردم رأی به عمران و آبادانی داده‌اند و ما از حق انتخاب قانونی خودمان قطعاً عدول نخواهیم کرد و برابر قانون نیز برخورد می‌کنیم.



انتهای پیام/
ارسال نظرات