خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج):

شهادت شهید حججی پاسخی کوبنده به معاندان حضور شهدای مدافع حرم بود

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) گفت: به میدان آمدن همه سلایق و نگرش‌های سیاسی و ارسال پیام برای شهید حججی پاسخی کوبنده‌ به کسانی بود که در داخل کشور شهدای مدافع حرم را زیر سؤال می‌بردند.
کد خبر: ۸۹۰۷۵۱۶
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سردار غلامرضا سلیمانی در گردهمایی بزرگ آزادگان استان اصفهان که پیش از ظهر امروز در حسینیه فاطمه الزهرا نجف‌آباد برگزار شد، درباره پیام‌هایی که شهادت شهید حججی در کشور و در دنیا ایجاد کرد، گفت: موجی که شهادت مدافع حرم شهید محسن حججی نه تنها در کشور بلکه در سراسر جهان ایجاد کرد، از دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس است.

وی در ادامه بیان داشت: این موج ناشی از قوت دینی و انقلابی ملت ایران است و ریشه در اسلام ناب و فرهنگ عظیم عاشورا دارد، که علی‌رغم تمام توطئه‌های دشمنان برای کم‌رنگ شدن این فرهنگ، منزوی کردن و به حاشیه کشیده شدن آن؛ خون شهید حججی بار دیگر توطئه‌های دشمن را ناکام گذاشت.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) ادامه داد: دشمنان به دنبال آن بودند که در بین امت اسلامی یک جامعه غربی را متولد کنند، به رشد برسانند و جایگزین فرهنگ ناب اسلامی کنند ولی شهادت شهید حججی این پیام را به همراه داشت که ریشه‌های فرهنگ عاشورایی هنوز در این ملت مستحکم است.

وی درباره دیگر پیام‌های شهادت مظلومانه شهید حججی افزود: به میدان آمدن همه سلایق و نگرش‌های سیاسی و ارسال پیام برای شهید حججی به آنانی که در داخل کشور شهدای مدافع حرم را زیر سؤال می‌بردند، پاسخ کوبنده‌ای بود؛ ملت ایران به عمق اهمیت حضور رزمندگان در جبهه مقاومت پی بردند و نشان داده‌شده که حضور ایران در فرای مرزها فراتر از آن چیزی است که بعضی‌ها آن را کوچک و یا وارونه جلوه می‌دادند.

سلیمانی در ادامه خاطرنشان کرد: با آنکه قبل از شهید حججی شهدای مدافع حرم دیگری با همین نحوه شهادت وجود داشتند، ولی حضور عاشورا گونه مردم ماحصل مکتب دفاع مقدس است که تمام ناشدنی است و از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس، شکل‌گیری حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق، انصارالله یمن و تمام نیروهای مقاومت در منطقه است.

وی در ادامه با بیان تحولات انقلاب به خصوص بعد از جنگ تحمیلی بیان داشت: دفاع مقدس نتیجه مدیریت ولایت‌فقیه امام بود که چالش بزرگ بین‌المللی که تمام جهان علیه ایران به راه انداختند، به یک گنجینه تاریخ‌ساز تبدیل شد و امروز نیز در مقابل تمام توطئه‌های دشمن مدیریت ولایت‌فقیه است که دشمنان را ناکام گذاشته است.

سلیمانی به تحولات منطقه نیز اشاره کرد و افزود: دشمنان بعد از جنگ تحمیلی برای متوقف کردن انقلاب تلاش کردند، شاهد بودیم که حدود 50 ارتش جهان در جنگ عراق علیه ایران وارد شدند و علی‌رغم وجود قدرت نظامی 50 درصدی آمریکا در کل دنیا و بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی جهان، به اعتراف خودشان نتوانستند در مقابل این نظام بایستند و این‌ها تنها به برکت مدیریت الهی ولایت‌فقیه است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) درباره عوامل قدرت زا در انقلاب نیز بیان کرد: در رأس عوامل قدرت زای انقلاب، مدیریت ولایت‌فقیه در سایه فرهنگ عاشورا است که در سال‌های اخیر این‌گونه در سطح منطقه و کشورهای اسلامی شاهد گسترش ایثار و فرهنگ شهادت بودیم.

وی به برخی از توطئه‌های دشمنان در سال‌های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: این توطئه‌ها در درجه اول سیاست‌های تحریمی است که در روزهای اخیر نیز شاهد بهانه‌های مختلف آنان بودیم، در اجلاس ریاض شاهد بودیم که می‌خواستند با این نقشه ایران را در منطقه به انزوا بکشند که باز هم موفق نشدند.

سردار سلیمانی تهی سازی نظام از قدرت نظامی را دیگر نقشه دشمنان برشمرد و تصریح کرد: اینکه امام فرمودند، پشتیبان ولایت‌فقیه باشید نه اینکه منظور خودش باشد، بلکه برای امروز ما فرمود که اگر قدرت موشکی نباشد و در جبهه‌های مقاومت حضور نداشته باشیم، باید شاهد حضور دشمنان در شهرهای خود باشیم.

وی برنامه نفوذ را نقشه دیگری از توطئه‌های دشمن بیان کرد و افزود: در این زمینه دشمن گاهی موفقیت‌های کوچکی در اشکال مختلف به دست آورد، که می‌خواست با هزینه‌های کم، دست آوردهای زیادی از این مسیر به دست آورد ولی باورهای دینی و فرهنگ شهادت بار دیگر ملت ایران را یکپارچه کرد و برای ما قدرت ساخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار