کارشناس مسائل خانواده:

یکی از حربه های دشمن برای تضعیف ملت ها؛ پرداختن به مسئله جمعیت است

به منظور ارتقای سطح آگاهی و ترویج فرهنگ افزایش جمعیت در جامعه، کارگاه تبیین ضرورتهای افزایش جمعیت در پایگاه سمیه شهرستان بافق برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۷۵۶۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، "فاطمه دهقانزاده" کارشناس مسائل خانوده با تشریح بیانات مقام معظم رهبری پیرامون افزایش جمعیت در کشورگ فت: یکی از حربه‌های دشمنان برای تضعیف ملت‌ها پرداختن به موضوع جمعیت می‌باشد و آمار و اطلاعات نشان می دهد که برنامه ریزی منسجم و جدی در دستور کار دشمنان این ملت از سالیان گذشته صورت گرفته و متاسفانه با کم توجهی در حد زیادی تحقق یافته است.
وی افزود: در چند سال اخیر بر روی مسأله افزایش جمعیت چنان مانور و تبلیغات صورت گرفته است که شعار فرزند کمتر زندگی بهتر در بین مردم به یک امر عادی تبدیل شده است و داشتن تنها یک فرزند به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.
دهقان زاده خاطر نشان کرد:متاسفانه آمار‌ها نشان می‌دهد که تک فرزندی در بین خانواده‌های شیعه چنان به یک باور عمیق تبدیل شده است که کمتر خانواده ایی به اشتباه بودن این فرهنگ توجه می‌کند و در رابطه با آن کوچکترین تردیدی در خود راه نمی‌دهند و به عواقب اشتباه آن فکر نمی‌کند.
وی افزود: این درحالی است که در چندسال اخیر شاهد آن هستیم که رشد جمعیت در مناطق فرقه نشین کشور به شدت روبه افزایش بوده است و این باعث شده است که توازن جمعیتی در کشور به نفع فِرق به هم بخورد. همچنین دردیگرکشورها، فرقه‌های دیگرازجمله وهابیت به شدت در این زمینه برنامه ریزی کرده اند.
دهقانزاده در رابطه با تهدید نسل گفت: مقام معظم رهبری در هیچ موضوعی این قدر تذکر نداده اند، اما در بحث مسائل جمعیتی کشور توصیه‌های فراوان کرده اند و درطول این سال‌ها که کشور با بحران جمعیتی روبرو بوده ایشان با قاطعیت فراوان برآن اصرار می‌کنند.
وی با بیان این که نرخ باروری درزنان ایرانی به شدت کاهش یافته است افزود: نرخ باروری هر زن ایرانی ۱۵ تا ۴۳ سال یک ونیم درصد است که نشان دهنده وجود بحران برای جمعیت کشور است.
دهقانزاده تصریح کرد: مسوولین بایستی سیاست‌های کلی جمعیت را که رهبری ابلاغ کرده اند دقیقا اجرا کنند که اولین و بهترین راهکار است وخانواده‌ها را به تربیت فرزند سالم برای توسعه کشور ترغیب کنند چراکه اگر نتوان فرزندان خوب تربیت کرد چطورمی توان آینده کشور تضمین کرد.
وی در پایان سخنان خود گفت: دولت باید زمینه اشتغال و ازدواج آسان جوانان را فراهم کند و این موضوع را برای بلند مدت برنامه ریزی کنند، چون اگر جوانان دغدغه ازدواج و اشتغال نداشته باشند دغدغه تربیت فرزند بیشتر ندارند.
ارسال نظرات