خبرهای داغ:
فرمانده پدافند هوایی منطقه غرب کشور:

آسمان جمهوری اسلامی امن‌ترین آسمان منطقه است

فرمانده پدافند هوایی منطقه غرب کشور با بیان اینکه آسمان جمهوری اسلامی امن ترین آسمان منطقه است، گفت: اگر احساس شود دشمنان نظام جمهوری اسلامی قصد سوء استفاده از این فضا را داشته باشند برخورد سختی از ما خواهند دید.
کد خبر: ۸۹۰۷۶۹۵
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲

آسمان جمهوری اسلامی امن‌ترین آسمان منطقه استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر سرتیپ دوم بیژن ساعدی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان بیان کرد: آسمان ایران، آسمانی امن و بدون تروریست است و اگر احساس شود دشمنان نظام جمهوری اسلامی قصد سوء استفاده از این فضا را داشته باشند برخورد سختی از ما خواهند دید.

وی ماموریت قرارگاه پدافند هوایی را برقراری امنیت برای همه پروازهایی است که در آسمان کشور انجام می شود، عنوان کرد و گفت: پدافند هوایی ایران مانند چتر امنیتی تاسیسات حیاتی و مهم کشور مثل پالایشگاه ها و مراکز هسته ای را تامین می‎کند.

وی بیان کرد: اجرای منسجم و دائمی دفاع هوایی کشور در پدافند هوایی صورت می گیرد و پدافند هوایی چه در زمان جنگ تحمیلی و چه پس از آن در حفظ امنیت هوایی کشور حضور موثر داشته است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب کشور(شهدای سوباشی) گفت: کارکنان پدافند هوایی کشور علاوه بر حوزه نظامی در عرصه فنی و تکنولوژی نیز دستاوردهای ارزشمندی داشته اند و طراحی و تولید نیازمندی ها و تسلیحات نظامی همچون سامانه های موشکی پیشرفته و سامانه های توپخانه ای مجهز به فناوری های جدید نمونه ای از این دستاوردها است.

امیر سرتیپ دوم ساعدی اظهار کرد:عملیات رزمی و ارتقای حوزه فنی و تکنولوژی از فعالیت های روزانه در قرارگاه هوایی است اما ممکن است مواردی در کشور ایجاد شود که نیاز به شدت عمل و پیچیده تر عمل کردن قرارگاه پدافند هوایی داشته باشد.

وی اظهار کرد: اقدامات پدافند هوایی گسترده است و ممکن است عملیات نجات هواپیماهای در حال اضطرار که دچار مشکلات فنی شده یا ربوده شده اند را نیز در بر گیرد.

امیر سرتیپ دوم ساعدی افزود: به اذعان سازمان های بین المللی، آسمان جمهوری اسلامی امن ترین آسمان منطقه است و این امنیت موجب شده تعداد پرواز های خارجی و گذری ازآسمان ایران بیشتر شده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات