امام جمعه موقت شهرکرد گفت:

احیا زاینده رود با رعایت عدالت باشد/ مصوبات شورای عالی آب محدود کردن چهارمحال و بختیاری است

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: ریاست جمهوری اعلام کردند اولین مصوبات هیئت دولت درباره احیا رودخانه زاینده‌رود است، چهارمحال و بختیاری هم خواهان احیا این رودخانه است اما آنچه تاکنون در کمیسیون‌های تخصصی وزارت نیرو، کمیسیون‌های شورای عالی آب و شورای عالی امنیت ملی تصویب شده محدود کردن این استان است.
کد خبر: ۸۹۰۷۷۲۶
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد، با اشاره به هشتم شهریورماه سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر، اظهار کرد: این مناسبت را هفته دولت نام‌گذاری کرده‌اند، دولت 28 روزه‌ و کابینه‌ای که کمتر از یک ماه به طول انجامید کارهایی صورت گرفت که تا قیامت هر کس آن‌ها را یادآوری کند به روح این دو بزرگوار درود می‌فرستد.

امام‌جمعه موقت شهرکرد خاطرنشان کرد: اگر ورود افراد مخرب به داخل کشور را نتوانیم محدود کنیم قطعاً دولت و نظام همچون دوران ترور شهیدان رجایی و باهنر آسیب خواهد دید.

جعفری با اشاره به اینکه حرمت ماه‌های حرام به این است که در آن گناه نکنیم، افزود: روز نهم ذی‌الحجه روز عرفه است، روزی بسیار بی‌نظیر که در این روز بهترین عمل زیارت حضرت امام حسین (علیه السلام) بوده و باید شب و روز عرفه را درک کنیم.

وی با بیان اینکه فرصت کوتاه دولت شهیدان رجایی و باهنر این پیام را برای دولتمردان دارد که تا زمان دارید برای خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنید، ادامه داد: گرچه اداره یک کشور ۸۰ میلیون نفری بسیار سخت است اما باید برای پیشرفت و رسیدن به اهداف انقلاب تلاش کرد.

امام‌جمعه موقت شهرکرد با تأکید بر اینکه گفتمان دولت اسلامی با دنیا باید گفتمان تعامل و قدرت و با مردم مجاهدت و عدالت باشد، عنوان داشت: در نظام جمهوری اسلامی لازم است به همه قسمت‌های کشور با عدالت نگاه شود و این‌گونه نباشد که دولتمردان فریاد استان‌هایی که ضعیف هستند را نشنوند، در عوض استان‌هایی که قدرت بیشتری دارند، نمایندگان بیشتری دارند و... فریادشان شنیده شود و عدالت باید در همه سطوح وجود داشته باشد.

جعفری تصریح کرد: ریاست جمهوری اعلام کردند اولین مصوبات هیئت دولت درباره احیا رودخانه زاینده‌رود است، چهارمحال و بختیاری هم خواهان احیا این رودخانه است اما آنچه تاکنون در کمیسیون‌های تخصصی وزارت نیرو، کمیسیون‌های شورای عالی آب و شورای عالی امنیت ملی تصویب شده محدود کردن این استان است.

وی با اشاره به اینکه آب انفال بوده و متعلق به همه مردم ایران است و باید عدالت در این زمینه اجرایی شود، عنوان داشت: برخی مصوبات شورای عالی آب در چهارمحال و بختیاری تعطیل شده است، تونل گلاب غیرقانونی است و دولت دوازدهم نباید به سمت اجرایی کردن آن برود.

امام‌جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری طالب احیا رودخانه زاینده‌رود با رعایت عدالت است، اضافه کرد: در اجرای تونل بهشت‌آباد هیچ‌گونه کار کارشناسی صورت نگرفته اجرای این تونل چهار شهرستان استان را به کویر تبدیل می‌کند، لذا گفتمان دولت دوازدهم باید گفتمان عدالت باشد تا شاهد آن نباشیم که هر روز به طرفی که ضعیف‌تر است فشار وارد شده و بی‌عدالتی می‌شود.

جعفری در ادامه بیان داشت: حریم حجاج ایرانی در سال 1366 در عربستان شکسته شد و این حجاج به خاک و خون کشیده شدند درحالی‌که مکه و خانه خدا باید حریم امن باشد، امید است امسال حجی به‌دوراز هرگونه حادثه‌ای برای حجاج شاهد باشیم.

ارسال نظرات