امام جمعه موقت میبد:

حمایت از انقلاب اسلامی بعنوان تنها مسیر مقابله با تروریسم/ داعش و تکفیری ها باقیمانده های بنی امیه هستند

خطیب جمعه موقت میبد گفت : امریکا و اسرائیل در راس ترویست ها قرار دارند و رژیم جلاد سعودی و آل خلیفه عوامل منطقه ای آنها هستند.
کد خبر: ۸۹۰۷۷۷۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته ، هشتم شهریورماه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم را گرامی داشت و اظهار داشت : مبارزه با تروریسم حرف حقی است ؛ اما وقتی در زبان دشمنان ما که دشمنان اسلامند جاری می شود معنای باطلی ارائه می کنند.
حجت الاسلام حبیب الله غفوری گفت : دشمنان تلاش می کنند در مجامع بین المللی حزب الله قهرمان و مومن ، حماس و جهاد اسلامی فلسطین را در رده تروریست ها جا دهند ، اما به داعش جلال ، وحشی و روسیاه که هیچ بویی از دین ، عاطفه ، احساس و محبت نبرده اند ، هر وقت که می بینند در حال شکست خوردن است کمک میکنند.
خطیب جمعه موقت میبد با تاکید بر اینکه امریکا و اسرائیل در راس ترویست ها قرار دارند و رژیم جلاد سعودی و آل خلیفه عوامل منطقه ای آنها هستند افزود : آنهایی که امروز شغلشان تروریسم ، خونریزی و تولید سلاح مرگبار برای قتل و کشتار است تعیین کننده تروریسم هستند که چه کسی تروریسم است و چه کسی تروریسم نیست .
وی از ترامپ رئیس جمهور امریکا به عنوان رئیس جمهور ابله یاد کرد و تصریح کرد : ترامپ ابله سعی می کند ادای نازیسم ها را دربیاورد و می گوید ما جمهوری اسلامی را تحریم می کنیم چون حامی تروریسم است .
حجت الاسلام غفوری تصریح کرد : در اوضاع کنونی باید بر خط مستقیم و صراط روشن و نورانی اسلام ناب و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت که توسط امام راحل و رهبر معظم انقلاب در قالب انقلاب اسلامی تبیین شده و امروز در دنیا در مقابل همه این انحراف ها و کج روی های ابرقدرتها ایستاده است حرکت کنیم.
وی افزود : در عمل باید بدانیم ؛ حمایت از انقلاب اسلامی بعنوان تنها مسیر مقابله با تروریسم و انحرافاتی که مستکبرین ایجاد میکنند ، تنها صراط مستقیمی است که امروز پیش روی بشر قرار دارد .
امام جمعه موقت میبد هفتم ماه ذی الحجه سالروز شهادت باقرالعلوم (ع) را که در سنه 114 هجری قمری با خوراندن زهر توسط هشام به شهادت رسید تسلیت گفت .
حجت الاسلام حبیت الله غفوری با بیان اینکه امام محمدباقر علیه السلام در زمان واقعه کربلا 3ساله بودند گفت : آنچه که امروز از تبیین شریعت و اسلام ناب محمدی برای ما مانده است از امام باقر و فرزندش امام صادق علیه السلام است که نسل به نسل از شاگردان و فرزندان طاهرینش برای ما رسیده است و مکتب اهل بیت را به غنی ترین مکتب در عالم تبدیل کرده است که پاسخگوی نیازهای بشر بر اساس این علوم تا قیامت است .
خطیب جمعه موقت میبد نهم ذی الحجه روز عرفه را هم از روزهای بسیار بزرگ خواند و اظهار داشت : در روز عرفه ابواب عظیمی از خدا به روی ما باز است و باید دعاهای وارده در این روز که دعای معروف امام حسین (ع) ، دعای امام سجاد است ، با تدبر ، تفکر و تفهم روی این دعاها باید وقت گذاشته شود ، جوانان ، فرزندان ، برای نظام مقدس و صحت و عافیت رهبر و در راس همه این دعاها ، تعجیل در فرج ولی عصر (عج) فراموش نشود.
امام جمعه موقت میبد سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل و حانی بن عروه فرستاده اباعبدالله الحسین (ع) به کوفه را هم گرامی داشت و افزود : آنچه که امروز باقیمانده بنی امیه ، امثال داعش و تکفیری ها در جنایت های خود در سوریه و عراق انجام میدهند از گذشته گان تبار سیاه اموی هستند که علانا در مواضع خود اعلام کرده اند ما حکومت اموی را تجدید بنا می کنیم .
حجت الاسلام غفوری با بیان اینکه جنایاتی که داعشی ها و تکفیری ها مرتکب می شوند و عکس و فیلم می گیرند و با افتخار آن را در دنیا پخش می کنند همان چیزی است که امویان انجام داده اند و تاریخ از جنایت آنها خجالت می کشد ، تصریح کرد : خداوند با این تفکیک در عمل می خواهد به ما نشان دهد تا جبهه ای که اباعبدالله الحسین (ع) که علی اکبرش شهید حججی است و آن سوی جبهه بنی امیه و جماعت روسیاه ، شمر و عمر سعد و خولی و حرمله هستند را بشناسیم و نسل امروز با چشم خود جنایات این موجودات که خودشان را در جرگه اسلام و شعار اسلام و نماز جماعت قرار داده اما جنایات و خشونت را ترویج می دهند ببینند.
خطیب جمعه موقت میبد هشتم ذی الحجه سالروز خروج حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از مکه به سمت کوفه و کربلا که منجر به واقعه کربلا شد را خاطرنشان کرد و با تشریح خطبه حضرت مبنی بر اینکه مرگ برای فرزند آدم ، مرگ در راه خدا مثل گردنبندی است که دختر جوان برگردن بیاویزد آن چیزی که مرا مشتاق میکند برای دیدار اجدادم شبیه اشتیاق یعقوب است برای دیدار یوسف گفت :هر کس آماده است که خون قلبش را در راه ما بدهد با ما حرکت کند.
حجت الاسلام غفوری گفت : امروز هم همان فرمان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) جاری است و کسانی که آماده فداکاری خالصانه در راه خدا هستند همواره در عرصه های فداکاری حضور پیدا میکنند که نمونه اش شهید والامقام حججی و شهدای مدافع حرم هستند که در دفاع از حریم اهل بیت شبیه آنچه که در کربلا رخ داد مشغول فداکاری هستند.
امام جمعه موقت میبد افزود : وظیفه ما شناخت و حمایت و تجلیل این جایگاه و این مجاهدین در راه خداست .
مبارزه با تروریسم در زبان دشمن معنای باطلی پیدا می کند
امام جمعه موقت میبد چهارم شهریور سالروز شهادت شهید حاج مهدی عراقی و فرزندش شهید حسام الدین عراقی و روز اصناف را گرامی داشت .
حجت الاسلام غفوری با قدردانی از تلاش های اصناف در برگزاری کلاس های فقه و آموزش فقه کسب و کار ، آشناکردن اصناف با قوانین ، تشویق اصناف در ارتباط خوب با مردم گفت : اصناف اهل فداکاری در مسیر انقلاب و دفاع مقدس بودند و این حرکت ها که بسیار سازنده است باید استمرار پیدا کند .
خطیب جمعه میبد با اشاره به انجام اعمال حاجیان ایران در سرزمین وحی در ظهر روز عرفه گفت : برای اینکه در ثواب حج شریک باشیم باید در ده شب اول ذی الحجه دعاهای این ماه را بخوانیم .
وی همچنین به آنهایی که در عید سعید قربان ، قربانی دارند توصیه کرد : قربانی خود را برای اینکه به دست مستحقین واقعی برسد به کمیته امداد حضرت امام تحویل دهند.

ارسال نظرات