خطیب نماز جمعه مهریز:

روحیه انقلابی گری و کار خالصانه؛ دو ویژگی رجایی و باهنر / مسئولان مراقب نفوذ فرهنگی دشمن باشند

امام جمعه مهریز با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دولت گفت: آنچه که باعث زنده ماندن یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در جان و دل ما و ثبت آن در تاریخ جمهوری اسلامی شده است، روحیه انقلابی گری و کار مومنانه و خالصانه این دو شهید است.
کد خبر: ۸۹۰۸۳۱۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز؛ امام جمعه مهریز ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: امام صادق (ع) به شاگرد خود فرمودند، به شیعیان ما سلام برسان و بگو به هر راهی نروید که شیعیان ما به ولایت نمی رسند مگر با رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه و توجه به رضایت خداوند.

حجت الاسلام محی الدینی ضمن تبریک چهارم شهریور ماه و روز کارمند خاطرنشان کرد: کارمند باید در محل کار خود با خوش اخلاقی، وجدان کاری، رعایت امانت و حفظ بیت المال به مردم خدمت کند.

وی با تسلیت به مناسبت روز ششم شهریور ماه که به جمعه خونین مکه نامگذاری شده است اظهار داشت: در سال 66 حاکمان سعودی زائران خانه خدا را مظلومانه به شهادت رساندند، فاجعه ای که در سال 94 نیز تکرار شد و تعدادی از هم وطنان ما بر اثر بی تدبیری دولت سعودی، در منا با لب تشنه جان دادند و به شهادت رسیدند. امیدواریم حجاجی که امسال در مراسم حج حضور دارند در کمال سلامت و امنیت به آغوش وطن بازگردند.

محی الدینی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت باقر العلوم (ع) اولین ویژگی این امام را نسب او دانست که از نسب پدری منسوب به حضرت امام حسین (ع) و از نسب مادری نیز منسوب به حضرت امام حسن (ع) هستند و خاطرنشان کرد: ایشان چهره برجسته عصر خود در علم و تقوا بودند و امروز شیعیان و فقها مدیون احادیث و روایات و مجاهدت های این امام همام هستند.

در ادامه امام جمعه مهریز به سالروز انفجار در دفتر نخست وزیری جمهوری اسلامی ایران که منجر به شهادت رجایی و باهنر شد اشاره کرد و ضمن گرامی داشت یاد و خاطره این دو شهید گفت: زنده ماندن یاد و خاطره این دو شهید در جان و دل ما و ثبت آن در تاریخ جمهوری اسلامی، دل سپردگی این دو عزیز به اسلام و ارزش های انقلاب، روحیه انقلابی گری و کار و تلاش مومنانه و خالصانه است؛ برخلاف برخی از کسانی که اخیراً مسئولیتی داشتند و بیت المال و حق الناس را تاراج کردند و از کشور گریختند، چیزی را برای خود نمی خواستند و تنها برای رضای خدا، به خلق خدا خدمت می کردند.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت به فرماندار و دیگر مسئولینی که در جمع نمازگزاران جمعه حضور داشتند خاطر نشان کرد: مسئولان باید دشمن شناس باشند و در مقابل پدیده شوم نفوذ ایستادگی کنند چرا که هر کسی ممکن است نفوذ پذیر و در معرض نفوذ دشمن قرار گیرد.

محی الدینی اضافه کرد: دشمن می داند از کجا و به چه شکلی به کشور و منافع ملی و نیز به فرهنگ و اعتقادات مردم و مسئولین رخنه کند و و ضربه بزند. امروز به خاطر غفلت برخی از مسئولین، دشمن در مسائل فرهنگی و نیز در عرصه اقتصاد و سیاست نفوذ کرده است و ارزش های اسلامی و انقلابی را دگرگون کرده است.

خطیب نماز جمعه مهریز عنوان کرد: مقام معظم رهبری دغدغه فرهنگی دارند و در جمع مردم همدان و نیز در سفری که به یزد داشتند تاکید اکید بر تربیت دینی کودکان کردند و آموزش و پرورش، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و متولیان فرهنگی باید به تربیت دینی نسل ما توجه جدی داشته باشند تا دشمن نتواند کودکان و جوانان ما را دچار خودباختگی فرهنگی و بی هویتی کند و از آموزه های دینی و ارزش های انقلاب اسلامی دور سازد.
وی افزود: در مورد مسائل فرهنگی، مسئولین، متولیان مساجد و حسینیه ها و نیز مردم معمولی در مجالس جشن و عزا تکلیف بر عهده دارند و باید مراقب رد پای افکار دشمن باشند و از ارزش ها پاسداری کنند.

محی الدینی با بیان اینکه مسئولان در رفع مشکلات اقتصادی و ارتقاء فرهنگ دینی مردم؛ همچنین فقر زدایی و کم کردن فاصله طبقاتی بکوشند، توجه برخی مسئولین به حاشیه ها و غافل ماندن از اصول را مورد نکوهش قرار داد و تصریح کرد: در همه دولت ها کسانی بودند که به حاشیه ها می پرداختند تا مسئولان مشغول حواشی شده، دست از تلاش بردارند. مسئولین نباید نگاه حزبی و جناحی داشته باشند و باید نیت خود را خالص کرده و برای رضای خداوند به مردم خدمت کنند.

وی با اشاره به روز مبارزه با تروریسم گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون قربانی ترور بوده است و هفده هزار شهید ترور سندی بر خونخواری کسانی است که امروز آزادانه در غرب در رفت و آمد هستند و بر علیه نظام و انقلاب اسلامی، کنفرانس و گردهمایی برگزار می کنند.

محی الدینی افزود: اسرائیل غاصب و آل سعود دو رژیم کودک کش و جنایتکار هستند و داعش را ایجاد کرده اند و به جان دنیای اسلام انداخته اند؛ ولی مجامع بین المللی بر جنایات آنها سرپوش گذاشته و چشم خود را بر ظلم و ستم این دو رژیم بسته اند و جمهوری اسلامی را به جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین و حزب الله لبنان، حامی تروریسم می دانند.

امام جمعه مهریز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در زمان انتخابات و بعد از آن همواره تاکید کردند که مراقب باشید جای جلاد و شهید عوض نشود. منافقین و جلادان دیروز، نخبه ها و رجایی ها و باهنرها را از ما گرفتند و داعشی ها، جلادان امروز که پست تر از حیوانات هستند و بی رحمانه زن و مرد و کودک مسلمان بی گناه را سر می برند، همگی جیره خوار دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی به ویژه آمریکا هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله ملت ما و رزمندگان اسلام نمی گذارند این حیوانات انسان نما خللی در امنیت و آسایش مردم ایجاد کنند و نخواهند گذاشت نسبت به حرم مطهر ائمه اطهار (ع) بی ادبی و حرمت شکنی کنند.

محی الدینی به مناسبت روز پنج شنبه و روز عرفه اشاره کرد و یادآور شد: روز عرفه، روز نیایش و راز و نیاز است و برکات زیادی دارد؛ به طوری که از این روز تعبیر به روز عید کرده اند و امام صادق (ع) می فرمایند اگر از برکات شب های قدر محروم شدید، شب عرفه را دریابید و از دعای امام حسین (ع) که در صحرای عرفه زمزمه می کردند فیض ببرید.

ارسال نظرات