مسئول فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد:

برگزاری 313 برنامه در 23 قالب توسط ستاد مبشر غدیر

مسئول فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد ازاجرای 313 برنامه در 23 قالب توسط ستاد مبشر غدیر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۸۳۸۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، علیرضا ثواچه در نشست خبری ستاد مبشر غدیر شهرداری یزد گفت: ستاد مبشر غدیر در سال 88 و طی یکی از مصوبات شورای شهر یزد و با هدف ترویج بیش از پیش معارف حضرت علی (ع) و غدیر فعالیت‌هایش را آغاز کرد.

مسئول فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد اظهار داشت: این ستاد در ابتدا صرفا به صورت دوره‌ای فعالیت می کرد و بیشتر در زمان عید غدیر فعال بود. اما در سال 93 قرار بر این شد که فعالیت‌های ستاد بصورت دائمی باشد و مکانی برای این ستاد در نظر گرفته شد، لذا در سال‌های اخیر فعالیت‌های مستمر دارد.

مدیر اجرایی ستاد مبشر غدیر شهرداری یزد گفت: «خدا را شکر مولایم علی شد» شعار امسال ما است و رنگ فیروزه‌ای را نیز به عنوان نماد برای جذب بیشتر جوانان و نوجوانان برای فعالیت‌های خود انتخاب کرده‌ایم.

ثواچه اظهار داشت: تعداد 313 برنامه در 23 قالب در دست اجرا داریم. برنامه‌های امسال عید غدیر از اول شهریور که مصادف است با اول ذی‌الحجه آغاز می‌شود و تا 30 شریهور که مصادف است با 30 ذی‌الحجه ادامه دارد.

وی فعالیت‌های ستاد مبشر غدیر را در دو حوزه شهری و مجازی اعلام کرد و گفت: یکی از برنامه‌های مجازی برگزاری مسابقه آیات ولایت تحت عنوان از «قدر تا قدیر» است که از 18 رمضان(شب قدر) تا 18 ذی‌الحجه برگزار می‌شود.

وی گفت: اجرای طرح پیامبر پیامبران برنامه دیگری است که از 27 مرداد تا 18 شهریور برگزار می‌شود. طرح «روزشمار» غدیر برنامه دیگری است که زمان برگزاری آن از 1 تا 30 شهریور است.

ثواچه همچنین اظهار داشت: مسابقه «امیرکلام» با محوریت شرح خطبه غدیر حضرت علی علیه‌السلام از دیگر برنامه‌های ستاد مبشر غدیر است. هکچنین پویش مردمی «من نهج‌البلاغه می‌خوانم» از دیگر برنامه‌هایی است که از 1 تا 30 شهریور ادامه دارد.

انتشار ماهنامه الکترونیکی مبشران که تا کنون 16 شماره آن منتشر شده و برگزاری مسابقه قرار آسمانی از دیگر فعالیت های هستند که مدیر اجرایی ستاد مبشر غدیر از آن‌ها به عنوان برنامه‌های این ستاد در حوزه مجازی نام برد.

مدیر اجرایی ستاد مبشر غدیر در تشریح برنامه‌های شهری این ستاد نیز گفت: طرح «پیامبران پیامبر» یکی از برنامه‌هایی است که علاوه بر حوزه مجازی در عرصه شهری نیز برگزار می‌شود.

وی برگزاری سلسله جشن‌های ایام سرور اهل بیت علیهم‌السلام را از دیگر برنامه‌های ستاد مبشر غدیر عنوان کرد و گفت: برگزاری جشن اعیاد را به دو قسمت تقسیم کردیم. یکی از عید قربان تا عید غدیر و دیگری هم از عید غدیر تا روز مباهله. چرا که بعد از عید غدیر هم روزهای جشن و سرور داریم ولی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و ما در پی آن هستیم تا این روزها نیز بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

مسئول فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: برگزاری جشن ترنم غدیر و برگزاری جشن بزرگ مرتضی علی با حضور خادمان حرم مطهر حضرت علی علیه‌السلام، از دیگر برنامه‌های ما است.

ثواچه اظهار داشت: برپایی ایستگاه مبشران غدیر که امسال نهمین سال برگزاری آن است، از دیگر برنامه‌های مورد نظر است. همچنین افتتاح و گسترش جلسات نهج‌البلاغه‌خوانی در مساجد، هیأت و به ویژه در بین خانواده‌ها از جمله برنامه هایی بوده که بسیار مورد توجه قرار گرفته و به دنبال افزایش آن تا 1100 جلسه هستیم.

مدیر اجرایی ستاد مبشر غدیر گفت: برگزاری جشنواره ورزش زورخانه‌ای، اجرای نمایش خیابانی با موضع حضرت علی علیه‌السلام، برگزاری جشن نورافشانی، اجرای سرود خیابانی به مدت 5 شب، برگزاری طرح میثاق با غدیر، فضاسازی شهر با محتویات مفید و جذاب، رونمایی از کتاب آیات ولایت و همایش تجلیل از فعالیت مبشران غدیر از دیگر برنامه‌هایی است که قرار است در این ایام برگزار شود.
ارسال نظرات