مسئول بسیج دانشجویی استان یزد مطرح کرد:

لزوم ایجاد کرسی های نظریه پردازی در دانشگاه ها جهت تولید محتوا اسلامی

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد با تاکید بر اینکه فاصله از گفتمان انقلاب مشکلات فراوانی را برای کشور پدید می آورد بر لزوم ترویج گفتمان انقلاب به خصوص در دانشگاه ها تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۰۸۹۲۳
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سید حسین راسخی در نشستی با حضور جمعی از مسئولین دانشگاه‌ها و فعالان دانشجویی شهرستان تفت با اشاره به لزوم پیشگامی دانشجویان و طلاب در عرصه جنگ نرم به فرمان امام راحل عظیم الشأن در تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه اشاره کرد و افزود: مراکز دانشگاهی و حوزه‌های علمیه به عنوان قشری که از ان‌ها نخبگی می‌جوشد و نقش اساسی در تحولات جامعه دارند؛ بنا به فرمود: ه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی باید پاسدار اصول تغییر ناپذیر نه شرقی نه غربی باشند و جامعه را به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی سوق دهند.

مسئول بسیج دانشجویی استان با تاکید بر اینکه این مراکز باید به محلی برای تولید محتوا برای جامعه اسلامی و مرکز جنبش نرم افزاری انقلاب باشند افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت بازخوانی و نشر گفتمان امامین انقلاب در دانشگاه‌ها احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تضعیف گفتمان انقلاب هستند اظهار داشت: ترویج گفتمان انقلاب بین اقشار مختلف جامعه ضروری است و همه دانشجویان به خصوص دانشجویان بسیجی نقش اساسی در این مهم دارند و باید با آگاهی نسبت به شرایط امروز کشور و جهان نقش خود را به درستی ایفا کنند.

راسخی با بیان اینکه هر دولتی به هر میزانی از گفتمان انقلاب فاصله گرفت دچار مشکل شد و معضلاتی را برای جامعه درست کرد افزود: احیای روحیه جهادی و انقلابی تنها راه‌حل رفع معضلات کشور است که باید مورد توجه همگان قرار بگیرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با گذشت حدود چهار دهه از عمر پر برکت انقلاب همچنان بخش قابل توجهی از علوم دانشگاهی ما به خصوص در حوزه علوم انسانی مبنای غربی دارند، بر لزوم توجه جامعه دانشگاهی به این موضوع تاکید کرد و افزود: اساتید و نخبگان ما باید با ایجاد کرسی‌های نظریه پردازی در دانشگاه‌ها و تعامل با یکدیگر در به دنبال تولید محتوای اسلامی و اصلاح این علوم باشند.

وی در همین راستا خاطر نشان کرد: تداوم انقلاب ما به این امر نیاز دارد و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به عنوان مراکز اصلی فکری و اعتقادی، باید نظریات و محتوا در این جهت تولید کنند و در اختیار جامعه قرار بدهند.
ارسال نظرات