تولید کننده برتر بسیجی استان مازندران در گفتگو با«بسیج»:

نمایشگاه های فصلی مرکزی برای عرضه اجناس چینی و غیر ایرانی شده است/ تقدیر از حمایت های بسیج سازندگی

خالقی گفت: وقتی مردم به دید کالای ایرانی وارد نمایشگاه می شوند و به اسم کالای ایرانی اجناس چینی و غیر استاندارد به فروش می رسد، و این باعث از بین رفتن اعتماد مردم از کالای ایرانی می شود.
کد خبر: ۸۹۰۸۹۷۰
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۳

مهرناز خالقی فعال بسیجی در حوزه اقتصاد مقاومتی تولیدکننده برتر در استان مازنداران که توانسته بود در سال 95 یکی از کارآفرینان برتر کشور شود در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره اهداف افتتاح نمایشگاه های فصلی و ماسبتی در کشور گفت:  نمایشگاه هایی که در فصول مختلف سال افتتاح می شود یک سکوی پرتابی برای توسعه کار تولید کنندگان است که من هم از این فضا برای توسعه کار خود استفاده کردم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه های فصلی اثرات مثبتی بر کار تولیدکنندگان می گذارد افزود: در این نمایشگاه ها توانستیم اجناس تولید شده خود را به دیگر استان ها به فروش برسانیم و این روند باعث شده تعداد متقاضیان برای استفاده از عرقیات گیاهی روز به روز بیشتر شود. با حمایت ها و ضمانت هایی که از جانب بسیج سازندگی صورت گرفته توانستیم با شرایط خوب و تبلیغات کافی در این نمایشگاه ها حضور پیدا کنیم و به نقطه ایده آل دست پیدا کنیم.

این فعال بسیجی تصریح کرد: به طور کلی سیاست هایی که برای نمایشگاه های فصلی مطرح می شود، برای معرفی تولید کننده ایرانی و محصولاتش بوده است که متاسفانه این نمایشگاه ها تبدیل به محلی براری عرضه اجناس وارداتی شده و هر کسی که به قول معروف پارتی داشته باشد می تواند غرفه بگیرد تا بتواند برند تقلبی و بی کیفیتش را به مردم ارائه دهد.

خالقی درباره مشکلاتی که برای اجاره غرفه نمایشگاه های فصلی برای تولیدکنندگان پیش می آید اظهار داشت: از عمده مشکلاتی که برای تولیدکنندگان جهت اجاره غرفه های نمایشگاه به وجود می آید، گرانی و نرخ بالای اجاره هاست. در یکی از نمایشگاه های تهران که برای عید نوروز افتتاح شد، غرفه ای را به مدت 10 روز 2 میلیون تومان اجاره دادند. البته قابل تامل است که نرخ این اجاره ها در جایگاه های مختلف نمایشگاه متفاوت است و اگر غرفه ای در راهرو اصلی قرار داشته باشد، اجاره ها به 4 میلیون تومان هم می رسد.

وی بیان کرد: آشکار است که هیچ تولیدکننده ای نمی تواند ماهانه 6 میلیون تومان اجاره دهد چراکه تمام سرمایه خود را در تجارتی که به راه انداخته به کار گرفته است. کسانی که غرفه هایی با نرخ اجاره بالا تقاضا و در نمایشگاه های فصلی شرکت می کند به هیچ عنوان تولید کننده نیستند. آنان بیشتر برندهایی هستند که سرمایه ای از نهادی گرفته تا برای اجاره دادن و تبلیغات آنها هزینه شود.

این فعال بسیجی در مورد تاثیر اجاره دادن غرفه ها برای عرضه اجناس وارداتی گفت: وقتی مردم به دید کالای ایرانی وارد نمایشگاه می شوند و به اسم کالای ایرانی در آنجا اجناس چینی و غیر استاندارد به فروش می رسد، باعث از بین رفتن اعتماد مردم از کالای ایرانی می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار