معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل:

تخصيص 8 ميليارد ريال كمك هزينه تأمين جهيزيه براي نوعروسان نيازمند

هشت ميليارد و 375 ميليون ريال در قالب كمك هزينه تأمين جهيزيه براي نوعروسان تحت حمايت كميته امداد استان اردبيل اختصاص يافته است تا آنان بتوانند زندگي مشترك خود را آغاز كنند.
کد خبر: ۸۹۰۹۲۶۸
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل عليرضا حسين نژاد، معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه بيش از هشت ميليارد و 375 ميليون ريال اعتبار در قالب كمك هزينه تأمين جهيزيه براي نوعروسان تحت حمايت در نظر گرفته شده است، گفت: حدود دو ميليارد و 600 ميليون ريال از اين اعتبارات در اختيار يكصد نفر از نوعروسان قرار گرفت كه آنان با تهيه لوازم و وسايل ضروري زندگي راهي خانه بخت شدند.

وي با اعلام اينكه پنج ميليارد و 775 ميليون ريال نيز براي كمك هزينه تأمين جهيزيه بيش از 200 نوعروس تحت حمايت اختصاص داده شده است، افزود: نوعروسان پس از دريافت اين كمك هزينه مي‌توانند بي‌دغدغه و با آسودگي خاطر زندگي مشترك خود را آغاز كنند.

حسين ‌نژاد با بيان اينكه یکی از فعالیت‌های مهم کمیته امداد تسهيل در امر ازدواج جوانان تحت حمايت است، اعلام كرد: پرداخت كمك هزينه تأمين جهيزيه به نوعروسان و اعطاء هديه ازدواج به فرزندان ذكور خانواده‌هاي تحت حمايت از جمله اقدامات اين نهاد در جهت رفع مشكلات مددجويان است.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان با اشاره به اينكه ترویج سنت حسنه الهی و اشاعه فرهنگ ازدواج آسان بین جوانان در دستور كار كميته امداد قرار دارد، بيان كرد: راهكارهاي بسياري را به منظور برپايي زندگي ساده، موفق و پايدار براي نوعروسان و فرزندان ذكور خانواده‌هاي تحت حمايت در نظر گرفته‌ايم كه تا كنون اين امر نتايج مطلوبي را به همراه داشته است.

وي با اعلام اينكه برگزاري دوره‌هاي آموزشي و مهارت‌هاي زندگي تأثير بسزايي را در مديريت اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي مددجويان به دنبال دارد، گفت: حدود 400 نفر از نوعروسان تحت حمايت با شركت در دوره‌هاي آموزشي و مشاوره‌اي، آموزش‌ها و مهارت‌هاي لازم زندگي را فرا گرفته‌اند.

حسين نژاد با بيان اينكه سبك زندگي اسلامي، آیین همسرداری و اصول و مهارت‌های زندگی از جمله مباحث مطرح شده در دوره‌هاي آموزشي و مشاوره‌اي كميته امداد است، افزود: كارگاه‌هاي آموزشي قبل، حين و بعد از ازدواج كميته امداد موجب تحكيم بنيان خانواده و ارتقاء سطح فكري و فرهنگي مددجويان تحت حمايت شده است.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان با اشاره به اينكه «طرح كوثر» به منظور تهيه لوازم ضروري زندگي براي نوعروسان تحت حمايت اجرا مي‌شود كه خيران با مشاركت هر چه بيشتر در اين طرح مي‌توانند ياريگر كميته امداد در دستگيري از مددجويان باشند، گفت: بسياري از نوعروسان نيازمند با تكميل چند قلم از وسايل ضروري زندگي، مي‌توانند راهي خانه بخت شوند كه اميد است نيكوكاران همچون سنوات گذشته ياري‌رسان آنان باشند.

 

خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل: محمد حسین حسین پور

ارسال نظرات