سرپرست جدید شهرداری نورآباد:

شهرداری نورآباد۲۵ میلیارد بدهی درسطوح مختلف دارد

سرپرست جدید شهرداری نورآباد شهرداری نورآباد گفت: شهرداری نورآباد در شرایط فعلی حدوداً ۲۵ میلیارد بدهی درسطوح مختلف دارد.
کد خبر: ۸۹۰۹۴۷۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ؛هوشنگ نوری سرپرست جدید شهرداری نورآباد با بیان اینکه شهرداری نورآباد در شرایط فعلی حدوداً ۲۵ میلیارد بدهی درسطوع مختلف دارد که این بدهی‌ها شامل؛ بدهی به تامین اجتماعی ۸ میلیارد تومان، سیستم کارپردازی ۳ میلیارد تومان، پرسنل شهرداری ۶ میلیاردتومان؛ چک‌های بین راهی ۶۵۰ میلیون تومان، حوزه پیمانکاری ۲ میلیاردتومان؛ احکام و محکومیت‌های قضایی ۵۰۰ میلیون تومان؛ حق آبهاء، برق و گاز ۱۲۰۰ میلیارد تومان، بدهی متفرقه ۱۵۰ میلیون تومان است.
 
شهرداری نورآباد۲۵ میلیارد بدهی درسطوع مختلف دارد
وی افزود: مشکلات پیش آمده برای شهرداری درجذب نیروی انسانی مازاد بر نیاز‌های فصلی شهرداری است که ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد.
 
شهرداری نورآباد۲۵ میلیارد بدهی درسطوع مختلف دارد

سرپرست جدید شهرداری نورآباد عنوان کرد: در بحث وضعیت فعلی شهرداری، نظافت فضای عمومی، بحث روشنایی که رها شده بود و عملاً بعضی از فضا‌های تعطیل شده بود، را مجددا راه اندازی کردیم واین کار هم با افزایش وبهبود روشنایی پارک جنگلی علی آباد شروع گردیده است و وضعیت بهداشتی و نظافت در کمتر از یک هفته به اتمام می‌رسد.


وی تصریح کرد: ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری نورآباد دارای ایرادات قانونی است بعنوان مثال:راننده تنظیف درجایگاه کارمند اداری مشغول به کار شده که این مشکل قانونی دارد

وی خاطر نشان کرد: درخصوص ماشین آلات شهرداری عمدتاً این فرسوده و یک دهه ویا بیشتر از عمر آن‌ها گذشته است
پیشتر غیر کارآمد و اسقاطی هستند وبرای اینکه حلال مشکلات شهرداری باشند بیشتر دست و پای شهرداری را بسته اند.


نوری افزود: در مبحث جمع آوری زباله در شب این کار بیشتر در کلانشهر‌ها و شهرداری‌های شهر‌های پیشرفته انجام میگیرد که این کار باعث میشود شهروندان در طول روز از فضای آراسته روبرو شوند تا اینکه شاهد کار کارگران شهرداری باشند، اما بعلت عمدتاً نبود ماشین آلات جهت استفاده در شب توان انجام این کار نیست.



سرپرست شهرداری نورآباد گفت:در بحث سد معبر که یک پدیده کنترل نشده است باید طبق بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، مراجع ذیصلاح (نیروی انتظامی، دادگستری، شبکه بهداشت) در این رابطه شهرداری را همراهی و همکاری نمایند.

سرپرست جدید شهرداری نورآباد بیان کرد:مشارکت مردم با شهرداری که به یک نگاه منفی تبدیل شده باید با اعتماد به شهرداری به نگاه مثبت تبدیل شود، زیرا مهمترین سرمایه شهرداری مشارکت مردم است.

نوری افزود: درخصوص زمین‌های فاز ۴ فرهنگیان هنوز هیچگونه اقدامی انجام نشده، زیرا تعاونی مسکن فرهنگیان ۷ الی ۸ میلیارد به شهرداری نورآباد بدهکار است؛ و مقداری از این مبلغ که حدوداً ۱/۵ است پرداخت شده، اما بقیه در قالب چک ارائه گردیده که هنوز موفق به دریافت آن نشده‌ایم.

سرپرست جدید شهرداری نورآباد خاطر نشان کرد: در مبحث ۱۳ طبقه دلفان که در زمان شهردار وقت (خزایی) درسال ۸۳ با شرط و شروطی منعقد شده بود که برای طرفین حقوقی قائل شده است که ماهیت قانونی دارد؛ اما با شروع بکار پیمانکاری که اکنون در حال فعالیت است طبق قرارداد جدید منعقد شده است.

وی گفت:، اما طبق قرارداد قدیمی که همچنان دارای اعتبار است در یکی از بند‌های آن پیمانکار متعهد شده بود که اگر به تعهدات خود عمل نکند ماهانه چند درصد از سهم سرمایه گذار کاسته شود و به شهرداری اضافه گردد.


نوری سرپرست شهرداری نورآباد گفت: مطالبه شهرداری از شهروندان ۲۸ میلیارد تومان است که این طلب از بخش خصوصی و عمومی رانیز شامل میشود؛ که این طلب شامل؛ ۴ میلیارد چک برگشتی؛ ۱۲ میلیارد مطالبات از مردم؛ ۱۶ میلیارد تومان از ادارات دولتی را شامل میشود.

وی گفت:: اکثر این بدهی از سال ۱۳۸۰ است که اکثراً مربوط به دانه درشت‌ها هستند این اعداد قطعی نیست و باید پایش شود

نوری افزود: از مردم عزیز شهر نورآباد تقاضا داریم که با پرداخت عوارضات شهرداری را حمایت کنند.

وی تصریح کرد:در حوزه خبرنگاری، خبرنگاران در رسالت خود چشم ناظر هستند و چشم سوم مردم هستند که در توجه و انعکاس واقعیت‌ها و خواست‌های مردمی کوشا باشند و آنچه نارسایی در سطح شهر است را انعکاس دهند.

ایشان افزود:با توجه به مسائل و مشکلات مالی هیچگونه مسائل عمرانی انجام نمیگیرد مگر اینکه آن طرح ضرورت داشته باشد وانجام کار‌ها عمرانی که ضرورت داشته باشد و در رفع ضرورت‌ها ضروری باشد انجام میگیرد.
ارسال نظرات