راه اندازی پانزدهمین دفتر ارتباط با استاندارد در استان کردستان

براساس تفاهم نامه میان اداره کل استاندارد کردستان و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک این استان، در آیینی دفتر ارتباط با استاندارد به عنوان پانزدهمین دفتر ارتباطی در استان در محل این آزمایشگاه گشایش یافت.
کد خبر: ۸۹۰۹۹۱۵
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مدیرکل استاندارد کردستان گفت: در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و پیرو مصوبات شورای استاندارد استان و شورای سیاست گذاری تدوین و ترویج استاندارد و ایجاد تعامل اداره کل با دستگاه‌های اجرایی مقرر شد دفاتر ارتباط با استاندارد راه اندازی و تفاهم نامه‌ای میان استاندارد و دستگاه‌های ذیربط منعقد شود.

منصور لهونیان افزود: هدف از ایجاد این دفاتر، ایجاد تعامل دو سویه و هم افزایی توان و پتانسیل‌ها برای انجام کار‌های آموزشی، تحقیقاتی، آزمایشگاهی و استفاده از خدمات کارشناسی بین استاندارد و دیگر ارگان‌ها است.
وی ترویج و تدوین استاندارد را از رسالت‌های مهم این سازمان اعلام کرد و گفت: در راستای تحقق شعار امسال، وظیفه سنگینی بر عهده ما نهاده شده که به تنهایی قابل تحقق نیست؛ بنابراین تعامل و همکاری دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها را می‌طلبد.

لهونیان با بیان اینکه تعامل استاندارد با دیگر دستگاه‌ها نتایج خوبی داشته است، افزود: برخی از دستگاه‌ها هم به دنبال ایجاد دفتر ارتباطی با استاندارد هستند.

وی به اهمیت ارتباط استاندارد با آزمایشگاه‌ها اشاره و اظهار کرد: امید است ارتباط آزمایشگاهی به بحث پژوهش، تدوین، ترویج و آموزش استاندارد به کسانی که به نوعی با تولید مصالح ساختمانی در ارتباط هستند، تعمیم داده شود.

مدیرکل استاندارد کردستان به بحث تدوین استاندارد‌ها در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان نیز گریزی زد و گفت: با توجه به وجود کارشناسان توانمند و مجرب در این آزمایشگاه، کار تدوین استاندارد در این مرکز قابل تحقق است.

لهونیان انطباق مصالح ساختمانی استان را با استاندارد‌ها در سال جاری، ۶۰ درصد عنوان کرد و افزود: کیفیت مصالح ساختمانی نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد ارتقا یافته است که امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی گفت: اداره کل استاندارد استان آمادگی دارد همکاری لازم در زمینه آموزش و پژوهش با آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان، داشته باشد.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان نیز در این آیین گفت: فعالیت‌های این آزمایشگاه به استاندارد‌های کشور نزدیکتر شده است.


فرید طهماسبی با بیان اینکه نمونه برداری بسیار مهمتر از عمل آزمایش است، افزود: نیاز است آموزش مداوم در زمینه رعایت استاندارد‌ها به واحد‌های تولیدی (به ویژه مصالح ساختمانی) داده شود.

در پایان، تفاهم نامه همکاری میان مدیرکل استاندارد کردستان و مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان به امضا رسید.
هم اکنون حدود ۲۷۰ واحد تولیدی در کردستان تحت پوشش اداره کل استاندارد هستند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار