مسئول ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان:

واقعه غدیر در۶ شهرستان بازسازی می شود

مسئول ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان از بازسازی واقعه بزرگ و تاریخی غدیر خم در شش شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۹۹۴۵
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛مسئول ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تبلیغ و تبیین واقعه غدیرخم از رسالت های این ستاد است، اظهار کرد: غدیرخم روزی است که امیر المومنین(ع) مدال شایستگی امامت و ولایت را که توسط پیامبراکرم از طرف خداوند به ایشان ابلاغ شده بود را پذیرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد عامری با بیان اینکه برخی از مناسبت ها جهانی هستند، گفت: عید مبعث و عید غدیر از جمله اعیادی هستند که هویت اسلامی ما را نشان می دهند و به مذهب و مکتب خاصی تعلق ندارند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام دینی است که هیچ گونه ابهامی در آن وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به اینکه پیامبر اکرم(ص) می دانستند در آینده اسلام های مختلف و در لباس های متفاوتی بروز خواهند کرد به همین دلیل در روز غدیر، اسلام را با انتخاب امام علی (ع) و از زبان ایشان معرفی کردند.

عامری با اشاره به برنامه دهه امامت و ولایت در سال جاری تصریح کرد: اعزام دانشجویان و دانش آموزان به مشهد مقدس و شرکت در دوره های امام شناسی، شیعه شناسی و پاسخ به شبهات، تجلیل از پرچمداران و خادمان غدیر در استان، برگزاری کنگره استانی شعر غدیر و ولایت، مسابقه کتابخوانی غدیر، همایش استانی علمای شیعه و اهل سنت با پشتیبانی و محوریت فرمانداری بندرعباس، جشن بزرگ غدیر در روستای سراح بخش احمدی حاجی آباد، جشن بزرگ غدیر در گلزار شهدای بندرعباس با حضور آیت الله اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، بازسازی واقعه غدیر در شش شهرستان و…. از برنامه های اجرایی این ایام است.

مسئول ستاد دهه امامت و ولایت استان با بیان اینکه برنامه های سال گذشته یادآور شد: تهیه چاپ کتاب، بروشور، پوستر و بنر با تیراژهای بالا، برگزاری همایش های متنوع با حضور علمای اهل شیعه و سنت، همایش علمی-پژوهشی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل، اعزام مبلغ به مساجد، برپایی صدها ایستگاه صلواتی غدیر و جشن ازدواج ۱۱۰زوج جوان از جمله برنامه های اجرایی سال گذشته بود.

منبع:هرمز

ارسال نظرات