بسیجی تولیدکننده در صنعت لوازم التحریر در گفتگو با «بسیج» تاکید کرد:

لزوم خرید لوازم التحریر ایرانی با هدف اشتغال زایی / کیفیت محصولات ایرانی با خارجی قابل مقایسه نیست

اگر ما 5 میلیون دانشجو و دانش آموز در کشور داشته باشیم و اگر هر کدام 20 هزار تومان از لوازم التحریر و کالاهای خارجی مصرف داشته باشند چند میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود.
کد خبر: ۸۹۱۰۰۷۹
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج: اشاره: در سال 1393  با تولید گسترده نوشت افزار با محتوای ملی-دینی بعد از سال ها موجب شد بخشی قابل توجهی از این بازار را به محصولاتی با پسوند ایرانی-اسلامی اختصاص یابد. ارزش این حرکت فرهنگی-اقتصادی وقتی دوچندان می شود که ببینیم در سال اقتصاد و فرهنگ به ثمر نشسته و با استقبال مردم مواجه شده است .

از طرفی نیز امسال موقعیت مناسبی است تا در عرصه های مختلف، سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی را پیاده سازی کنیم بر همین اساس برخی از تولیدکنندگان جهادگونه دست به تولید لوازم التحریر با طرح ها و نقش های ایرانی_ اسلامی زده اند. این اقدام در جایی ارزش  پیدا می کند که بازار را محصولات خارجی با عکس ها و طرح های غربی قبضه کرده است.

 آشنایی با مشکلات و موانع تولید لوازم التحریر ایرانی _ اسلامی ما را بر آن داشت تا گفتگویی با یکی از تولیدکنندگان بسیجی در این عرصه داشته باشیم که از نظرتان می گذرد:  

* مقایسه ی کیفیت محصولات ایرانی با خارجی

 خرید لوازم التحریر ایرانی با هدف اشتغال زایی / کیفیت محصولات ایرانی با خارجی قابل مقایسه نیست

مسعود کرامتی،  بسیجی تولیدکننده لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی در مشهد مقدس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به برخی از مشکلات و موانع تولید لوازم التحریر گفت: اگر مقایسه ای بین کیفیت دفاتر ایرانی و خارجی داشته باشیم باید گفت که معمولا واردکنندگان به علت وزن بالای دفاتر، کمتر چنین محصولاتی را وارد می کنند.اما  در اصل تمام بخش های دفاتر از خارج وارد  و تنها در داخل کشور مونتاژ می شود بر همین اساس کاغذ دفاتر از کشور  اندونزی می آید لذا نمی توان ادعا کرد که صد درصد این دفاتر ایرانی است. همچنین تنها کارخانه ای که صد درصد محصولاتش ایرانی است کارخانه «پارس» است که نتوانسته آن طور که باید و شاید کاغذ را مرغوب کند و جنس کاغذ آن کاهی است. امروز مصرف سرانه کاغذ در کشور بسیار بالا است و واردات کاغذ در کشور بیداد می کند و اگر دولت از کارخانه پارس حمایت لازم را می کرد قطعا بازار فروش خوبی داشت.

 

* اوضاع تبلغات لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی مناسب نیست

وی با اشاره به اقبال مردم برای خرید کالای ایرانی تصریح کرد: امروز در فضای مجازی شعاری دست به دست می شود که اگر ما 5 میلیون دانشجو و دانش آموز در کشور داشته باشیم و اگر هر کدام 20 هزار تومان از لوازم التحریر و کالاهای خارجی مصرف داشته باشند چند میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود و اگر همین افراد کالا و محصولات ایرانی بخرند این مبلغ به داخل کشور باز می گردد. جالب است بدانید که سال گذشته که در آستان مقدس حرم رضوی نمایشگاه لوازم التحریر برگزار شد بسیاری از زائرین و مردمی که از سراسر ایران حضور داشتند تأکید بر ایرانی بودن محصولات داشتند.این رویکرد بسیار خوبی است تا خرید کالای ایرانی در بین مردم گسترش یافته و تبدیل به یک فرهنگ شود.لذا لازمه تحقق این مهم حمایت مسئولین از تولیدکنندگان داخلی است.

 خرید لوازم التحریر ایرانی با هدف اشتغال زایی / کیفیت محصولات ایرانی با خارجی قابل مقایسه نیست

* آشنایی با اوضاع بازار فروش محصولات ایرانی

کرامتی با اشاره به اوضاع بازار فروش محصولات ایرانی گفت: از نظر بازار فروش برپایی نمایشگاه های محصولات ایرانی_ اسلامی موقعیت خوبی برای ما ایجاد کرده است بر همین اساس افرادی که به این نمایشگاه ها مراجعه می کنند با هدف خرید محصولات ایرانی_ اسلامی حضور دارند.

 

* لزوم خرید لوازم التحریر ایرانی با هدف اشتغال زایی

این تولیدکننده بسیجی تصریح کرد: شاید نتوان گفت چه تعداد افرادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند بر همین اساس در مرحله حمل و نقل محصولات افراد بسیاری مشارکت دارند،همچنین چندین نفر در کارگاه های تولیدی مشغول به کار هستند.لذا نمی توان به صراحت گفت چه تعدادی در رابطه با تولید محصولات و کالاهای ایرانی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به لزوم حمایت های دولتی گفت:  اگر دولت و مسئولین به تولیدکنندگان وام دهند می توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند لذا بنیه مالی کارگاه ها بالا می رود و می تواند راحت تر فعالیت کنند یا کاغذ را  نقدی بخرند.چون  اگر کاغذ مدت دار و به صورت چکی خریداری شود هر ماه مبلغی بر آن افزوده می شود. همین موضوع باعث می شود تا قیمت تمام شده محصول ایرانی نسبت به خارجی گران تر شود.

 خرید لوازم التحریر ایرانی با هدف اشتغال زایی / کیفیت محصولات ایرانی با خارجی قابل مقایسه نیست

کرامتی  افزود: در زمینه لوازم التحریر کارخانجاتی مانند «پارس مداد» خوب تقویت شده است اما باید آنها را به نحوی هدایت کرد. بر همین اساس سال گذشته با اقای کاظمیان، مدیرعامل شرکت «پارس مداد» صحبت کردیم تا طرح ها و نقش های اسلامی_ ایرانی بر روی محصولاتش کار کند.جای تأسف دارد که یک شرکت ایرانی علی رغم زحمات زیادی که می کشد طرح ها و نقش های غربی را کار کند.وقتی طرح های اسلامی و ایرانی در تنوع گوناگون وجود دارد چه اصراری برطرح های غربی است؟

وی خاطرنشان کرد: اگر نهادهای مردمی و افرادی که برای خدمت به ما کمک می کنند تا طرح های خوب اسلامی و ایرانی تولید شود می تواند اتفاق خوبی رخ دهد. ما به هر کسی برای طراحی و کارهای گرافیکی مراجعه کردیم درخواست هزینه می کردند لذا شایسته است تا نهادها و ارگان برای طرح های حمایتی ایده دهند.

ارسال نظرات