راشاتودی خبر داد

هشدار چین به آمریکا درباره تحریم ونزوئلا/ تحریم‌های یک‌جانبه موثر نخواهد بود

چین هشدار داد تحریم‌های اخیر آمریکا علیه کره شمالی اهداف مورد نظر واشنگتن از اعمال آن را برآورده نخواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۱۰۳۶۹
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  چین به عنوان یکی از متحدین ونزوئلا به واشنگتن هشدار داد: تحریم‌های اخیر این کشور علیه ونزوئلا اهداف کاخ سفید از اعمال آن را محقق نخواهد کرد.

روز جمعه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با امضای قانونی اجرایی انجام معامله اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکا را بر مبنای دارایی‌های نقدشونده و اوراق بدهی دولتی ونزوئلا و همچنین همکاری با شرکت ملی نفت این کشور را ممنوع کرد.

کاخ سفید معتقد است این‌گونه فعالیت‌ها از دولت مادورو حمایت می‌کند. پکن اعلام کرده که این تحریم ها کارآمد نخواهد بود. 

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: مشکل کنونی ونزوئلا باید توسط دولت و مردم این کشور حل شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: تجربه نشان داده است که دخالت خارجی و یا تحریم‌های یکجانبه نه تنها به حل موضوع کمک نمی‌کند بلکه شرایط را پیچیده‌تر خواهد کرد.

چین و ونزوئلا روابط تجاری بسیار نزدیکی دارند و با توجه به اینکه ونزوئلا دارنده بزرگترین منابع نفتی جهان است از چین وام‌های زیادی دریافت کرده است. در حال حاضر ونزوئلا 62 میلیارد دلار به چین بدهکار است و در صادرات نفت به این کشور نیز از برنامه از پیش تعیین شده عقب‌تر است.

کارشناسان معتقدند وام‌های ارائه شده از سوی روسیه و چین به ونزوئلا از نکول این کشور در بازپرداخت بدهی‌های خود جلوگیری کرده است.

در ماه آگوست شرکت روس‌نفت اعلام کرد که 6 میلیارد دلار به عنوان پیش‌پرداخت واردات نفت به ونزوئلا پرداخت کرده است.

در ماه نوامبر سال 2016 نیز شرکت روس‌نفت روسیه 49.9 درصد سهام یک پالایشگاه نفتی واقع در آمریکا تحت مالکیت ونزوئلا را از آن خود کرد.

نمایندگان مجلس آمریکا این اقدام را چالش بزرگی برای امنیت ملی آمریکا اعلام کرده و طی نامه‌ای نسبت به این مسئله به ترامپ هشدار دادند.

ارسال نظرات