یک میلیون و 700 هزار بیمه تکمیلی ویژه ایثارگران

معاون رئیس جمهور گفت: یک میلیون و 700 هزار بیمه تکمیلی و 700 هزار بیمه سلامت برای ایثارگران در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۹۱۰۴۹۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان که از سال 87 شروع شده به دلیل نبود بودجه تعطیل شد.

وی با اشاره به اینکه ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در 2 هزار و 500 متر و در سه طبقه در زمینی به مساحت 6 هزار متر با اعتبار 4 میلیارد تومان ساخته شد، افزود: در مراکز استان‌ها مراحل ساخت پروژه‌هایی با عنوان مجتمع‌های ورزشی، سالن اجتماعات و مراکز توانبخشی ایثار از سال 86 آغاز شد که این روند نیمه‌تمام باقی ماند و امروز شاهد افتتاح این مراکز در 23 مرکز استان کشور هستیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری سالن اجتماعات و سالن ورزشی افتتاح شده و امید است در آینده بتوانیم بخش توانبخشی را نیز افتتاح کنیم، ادامه داد: در این استان 2 هزار و 400 شهید داشتیم که خانواده‌های آن‌ها می‌توانند از این مجتمع‌ها استفاده کنند.

شهیدی با تاکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه به بحث درمان تاکید شده است و 2 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای برنامه‌های ششم توسعه حوزه ایثارگران در سال 96 لازم است، ادامه داد: معوقات ایثارگران از سال 76 تا 91 در یک مرحله و در مرحله دوم و سوم تا سال 94 به مبلغ 5 هزار و 282 پرداخت شدند، تنها معوقات سال 95 به مبلغ 620 میلیارد تومان باقی مانده است که سعی می‌شود در آینده پرداخت شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار شهید مدافع حرم در کشور وجود دارند، بلافاصله بعد از اعلام خبر شهادت یا مجروح و جانبازی فردی از سوی سپاه قدس بدون تشکیل کمیته احراز برای تشخیص شهادت یا درجه جانبازی فرد مورد نظر به عنوان شهید یا جانباز معرفی می‌شوند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه بیان داشت: دغدغه دولت یازدهم در کل کشور اشتغال است، سال گذشته 650 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شد و دولت در سال 96 باید 950 هزار شغل دیگر ایجاد کند، هم‌اکنون 57 هزار نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران مشغول به کار شدند، 40 هزار نفر از آن‌ها در دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی مشغول به کار شدند و به مابقی آن‌ها که سطح سوا پایینی دارند تسهیلات اعطا شد.

شهیدی به اصلی‌ترین کار بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تامین معیشت این جامعه اشاره و عنوان داشت: قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در مجلس تصویب شد اما به دلیل بار مالی سنگینی که داشت دولت‌ها در اجرای آن با سختی مواجه بودند لذا به محض تامین اعتبارات مربوط به این طرح اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات دولت دوازدهم جوان‌گرایی و استفاده از بانوان است، تصریح کرد: مدیرکل حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران 8 ماه است کار خود را آغاز کرده است ضمن اینکه باید از خانواده‌های ایثارگران در پست‌های بنیاد شهید استفاده شود امام این موضوع باب میل برخی‌ها نبود و باعث شد در فضای مجازی در این خصوص واکنش‌هایی صورت گیرد که حتی به برخی بی‌تقوایی‌هایی منجر شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بعضی ایثارگران و والدین شهدا به سمت سالمندی پیش می‌روند باید بحث درمان آن‌ها را مد نظر داشته باشیم، هم‌اکنون یک میلیون و 700 هزار بیمه تکمیلی و 700 هزار بیمه سلامت برای ایثارگران در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات