مصلای اصلاندوز همچنان در گیر و دار بلاتکلیفی!

مصلای اصلاندوز پس از گذشت 11 سال از آغاز آن هنوز تکمیل نشده و اصلاندوز با بیش از 33 هزار جمعیت از این فضای معنوی بی بهره است.
کد خبر: ۸۹۱۱۳۶۲
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، آغاز ساخت مصلای بزرگ اصلاندوز درسال 1385 در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع در پشت پمپ بنزین و روبروی شهرداری اصلاندوز کلید خورد.

حدود 11سال است که ادامه عملیات اجرایی این مصلی در حد فونداسیون و اسکلت گذاری باقی مانده است و متأسفانه عملیات اجرایی آن به صورت نیمه تمام به حال خود رها شده است.

از استانداران قبلی اردبیل گرفته تا مسئولان و فرمانداران، هر کدام در بازدیدی که از این پروژه داشتند وعده هایی برای تکمیل این طرح دادند که هنوز عملی نشده است.

 

"سیدحسین صابری" استاندار اسبق استان اردبیل در خرداد سال 91 در بازدیدی که از مصلای اصلاندوز انجام داده بود ، با اشاره به طولانی بودن اجرای مصلای اصلاندوز قول داد تا پایان سال 91 این پروژه در فضایی مناسب، زیبا و درخور شأن مردم و جایگاه نماز جمعه تکمیل شود. قولی که در زمان دولت قبلی به آن عمل نشد.

میرجعفریان "معاون سابق امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در جریان بازدید از مصلای شهر اصلاندوز از روند كند اين پروژه انتقاد کرده و بر ادامه كار با سرعت بيشتر تاکید کرد.

وی گفته بود: این پروژه با جدیت دنبال شده و برای تکمیل آن ضروری است مسئولان شهرستانی همکاری لازم را داشته باشند.

ولی کریمی فرماندار اسبق شهرستان پارس آباد نیز در بازدیدی که از مصلای اصلاندوز کرده بود پیشرفت فیریکی مصلی را 30 درصد اعلام کرده و گفته بود: تاکنون برای فونداسیون محراب مبلغ 1میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده و مبلغ 5 میلیارد ریال دیگر نیاز است که به بهره برداری کامل برسد.

 

احمدی فرماندار شهرستان پارس آباد هم در خصوص مصلای اصلاندوز گفت: این مصلی درحال حاضر 30درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای فونداسیون آن دو میلیارد ریال میلیون ریال هزینه شده و مبلغ 5 میلیارد ریال دیگر نیاز است که به بهره برداری کامل برسد.

اکبر نیکزاد استاندار قبلی استان اردبیل نیز در بازدید از پروژه‌های مصلای اصلاندوز و مصلای شهرستان پارس‌آباد در آبان سال 91 بر تسریع روند اجرای آنها تأکید کرده بود.

اکبر صمدی فرماندار پارس آباد و هیات همراه در تیرماه سال گذشته با حضور در شهر اصلاندوز از پروژه راکد مصلی این شهر بازدید کرد و گفت:برای ادامه ساخت مصلی اصلاندوز اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان تخصیص یافته است که افزایش اعتبار برای تکمیل این مصلی نیز پیش بینی شده است.

 

 

یکی از نمازگزاران اصلاندوزی درخصوص نبود مصلی برای نمازگزاران این منطقه اظهار کرد: با توجه به شور و شوق مردم به‌ ویژه در روزهای مبارک رمضان برای شرکت در مراسم و آیین به خصوص نماز جمعه فضای مسجد جامع این شهر برای نمازگزاران جوابگو نیست.

این نمازگزار ادامه داد: در بعضی روزها حتی جایی برای نشستن هم پیدا نمی‌شود و این مسئله سبب سرخوردگی نمازگزار و مراجعین می‌شود.

قرار بود در حاشیه این مصلی فضاهای مختلف از جمله ورزشی، فرهنگی، تفریحی، کتابخانه و بخش سمعی و بصری ساخته شود و فضای بیرونی آن نیز به ساخت چندین مغازه اختصاص یابد.

همچنین شهریور سال گذشته معاون و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به همراه بخشدار اصلاندوز از پروژه های احداث ساختمان دولت و مصلی اصلاندوز بازدید کردند.

در این بازدید مسایل فنی و نقشه های اجرایی مورد بحث و بررسی و اقدامات لازم جهت آغاز پروژه ها مورد تاکید قرار گرفت.

در این دیدار مینایی بخشدار اصلاندوز بر ضرورت شروع هر دو پروژه که از نیازمندیهای مردم و ادارات بخش هستند تاکید کرد و از عنایات دولت به تکمیل پروژه های نیمه تمام با اولیت نیازسنجی قدردانی کرد.

یاور مظفری مدیر برنامه و بودجه اداره کل و شهرسازی استان اردبیل نیز ضمن تاکید بر اتمام پروژه ها خواستار ادامه عنایات دولت در تامین اعتبار جهت اتمام پروژه ها شد.

با توجه به بازدیدها و اختصاص اعتبارات لازم برای این پروژه عظیم هنوز هم وعده های مسئولان محقق نشده و سایه غفلت بر سر مصلی همچنان ادامه دارد.

 

 

مصلای اسکلتی اصلاندوز در نماز عید سعید فطر هرساله پذیرای نمازگزاران هم هست.

 

هرساله در این روز بزرگ محوطه مصلی شهر  جهت اقامه هر چه با شکوه نماز عید سعید فطر توسط نیروهای خدمات شهری و ماشین آلات شهرداری اصلاندوز پاکسازی می شود.

 

حالا این پروژه معنوی پس از گذشت چندین سال از آغاز آن هنوز تکمیل نشده است و منطقه محروم و مرزی اصلاندوز مغان با 33 هزار جمعیت هنوز مصلی ندارد.

با این اوصاف مصلی نیمه تمام شهر اصلاندوز با عنایت به عدم وجود فضای لازم برای اقامه نماز جمعه ، علت بلاتکلیفی از سوی مسئولان پیگیری تا بهره برداری لازم از این پروژه به عمل آید.

امیدواریم که مسئولان استان و شهرستان با اعتباراتی که پیش از این برای تداوم ساخت مصلی اعلام کرده اند هر چه سریع‌تر ساخت این مکان را به پایان رسانده و با این کار رضایتمندی شهروندان را بیش از پیش جلب کنند.

عکس ماهواره ای مصلای اصلاندوز

 

شهر اصلاندوز در 200 کیلومتری شمال غربی استان اردبیل واقع شده و هم مرز کشور جمهوری آذربایجان است.

 

 

منبع:ارس تبار

 

ارسال نظرات