مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه خرم‌آباد:

هرکس ولایت را بفهمد، شهادت را هم می‌فهمد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی پاک‌دامن مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه خرم‌آباد گفت: هر کس ولایت را بفهمد شهادت را نیز می‌فهمد.
کد خبر: ۸۹۱۱۴۹۳
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱


به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، نشست بصیرتی (روشنگری) و یادواره شهدای پایگاه شهیده فرخ پاپی حوزه حضرت مریم (س) با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین پاک‌دامن، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام پاک‌دامن با اشاره به جمله معروفی از امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار داشت: خداوند متعال در سوره فصلت آیه ۳۰ بیان می‌کند اول ببینید مؤمن واقعی کیست، کسانی که در دین‌داری استقامت می‌ورزند، دین را به معنای واقعی می‌فهمند و عمل می‌کنند البته خارج از بحث علم آکادمیک و مکتبی، چون خیلی‌ها از علم آکادمیک و مکتبی هم برخوردار نیستند، اما دین را خوب می‌فهمند و خوب هم عمل می‌کنند.


وی خداوند در قران کریم می‌فرماید: کسانی ولایت خدا را به معنای واقعی پذیرفتند و ولایت خدا و پیامبر را به معنای خدا پذیرفتند که به دین عمل می‌کنند، افزود: ما مشکل کلاس رفتن و کتاب نخواندن نداریم ما مشکل عمل نکردن داریم، آن مقداری که قرآن می‌گوید و شما می‌دانید، ولی در مرحله عمل به آن بی‌تفاوت هستیم و عمل نمی‌کنیم.


مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه خرم‌آباد عنوان کرد: بر اساس قرآن دو ویژگی وجود دارد که در هر کس باشد نشانه ولایت‌پذیری اوست، اول ولایت خدا، کسی که ولایت خدا را بپذیرد ولایت پیامبر (ص) را می‌پذیرد، کسی که ولایت پیامبر را بپذیرد ولایت وصی او را می‌پذیرد کسی که ولایت وصی را بپذیرد ولایت جانشین وصی را می‌پذیرد، که در زمان حال ولایت را پذیرفتن، ولایت جانشین فقیه است، که هم‌اکنون به حول و قوه الهی به برکت خون شهیدان و نفس ملکوتی و قدسی امام راحل، مقام معظم رهبری است.


وی خاطرنشان کرد: اکنون کشور‌های غربی با زندگی پادشاهی، چقدر خوار و ذلیل‌اند، پول نفت و ثروت بادآورده را برای خود ذخیره می‌کنند، به‌عنوان‌مثال وقتی رییس‌جمهور آمریکا قبل از سفر خود به عربستان سعودی می‌گوید: من سفر نمی‌کنم به عربستان مگر اینکه مثل گاو شیردهی که صاحب او، آن را می‌دوشد می‌خواهم بروم شیر او را بدوشم و واقعاً رفت و شیر او را دوشید و با قرارداد چند صد میلیارد دلاری بستن پول هنگفتی را بالا کشید، به خود بالید و مستانه رقص شمشیر صورت گرفت. این دین‌داری نیست، نه‌تن‌ها دین‌داری نیست بلکه جنگ کردن باخداست، لذا قرآن می‌فرماید: کسانی دین‌دار واقعی هستند که پای دین خود با استقامت ایستادگی کنند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه خرم‌آباد با اشاره به روایتی از امام علی (ع) گفت: مقام کسی که در معرض گناه قرار بگیرد و گناه را ترک کند از مقام شهید کمتر نیست.
وی با توجه به موضوع برنامه یعنی شهادت و ولایت و ربط این دو موضوع به هم، عنوان کرد: کسی که ولایت را بفهمد، شهادت را هم می‌فهمد چراکه کسی نمی‌تواند به همین راحتی از جان خود بگذرد جان دادن خیلی سخت است.


پاک‌دامن با اشاره به رشادت‌ها، ایثار و فداکاری و دیگر فضیلت‌های قابل‌تحسین شهید محسن حججی تصریح کرد:این شهید بزرگوار حاضر شد از دنیای خود بگذرد و مانند دیگر شهدای گران‌قدر راهی مسیر شهادت شود.

وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) فرمود: ه که شهادت پله اول بندگی خداست و پله دوم ترک گناه است و تارک گناه از مقام شهید کمتر نیست، افزود: متأسفانه به بعضی از خواهران در رابطه با مسئله حجاب، مخصوصاً در مراسم جشن و عروسی که تذکر می‌دهیم می‌گویند حاج‌آقا یک‌شب که هزار شب نمی‌شود، چرا در تغییر وضعیت خود، قدم بر‌نمی‌داریم، قرآن به‌آسانی هرکسی را شفاعت نمی‌کند، پس سعی کنیم به دستورات قرآن و دین به‌خوبی عمل کنیم. قرآن خطاب به کسانی که در دین استقامت می‌ورزند می‌فرماید: ملائکه بر آنان نازل می‌شود نمی‌گوید فقط بر شهیدان نازل می‌شود، می‌گوید بر کسانی که در دین‌داری دین‌دار واقعی هستند ملائک نازل می‌شوند و ملائک خطاب به آنان می‌گویند نترسید.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه خرم‌آباد بیان کرد: در عالم برزخ، هنگام سکرات موت، لحظه مردن، شب اول قبر، عالم محشر، روز قیامت تا زمانی که ما را وارد عرصه قیامت می‌کنند و از ما سؤال و جواب می‌شود یک ترسی وجود اهل بشر را فرامی‌گیرد، قرآن می‌گوید: کسانی که در دین‌داری ثبات قدم دارند آن ترس وجود ندارد.

وی افزود: برای کسی ملائک نازل می‌شوند که بندگی خدا را می‌کند و به یک نمازخواندن ساده متوقف نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال همین حجاب و چادر شما که نماد اسلام، حضرت زینب (س) و فاطمه (س)، روز قیامت شفاعت می‌کنند از آنان که در مقام شفاعت هستند شفاعت بخواهید.

حجت‌الاسلام پاک‌دامن افزود: ملائکه وقتی نازل می‌شوند می‌گویند نه بترسید و نه اندوهگین باشید. ترس و اندوهناک شدن دو چیزی است که هم در دنیا و هم در هنگام مردن و قبر و قیامت همراه ماست، ولی می‌توانیم در صورت
دین‌دار واقعی بودن این دو مورد را از خود دورنگه داریم، و ابشروا بالجنه التی کنتم توعدون (گوارایتان باد این بهشت) ولا تحنوا و لا تحزنوا فأنتم إن کنتم توعدون (نترسید و اندوهگین نشوید)، نص صریح قرآن می‌گوید: کسانی که به دنبال ولایت نمی‌روند به گمراهی می‌افتند اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولو الأمر منکم :کسانی که در مسیر ولایت قدم برمی‌دارند، چون هرکسی نمی‌تواند مقام اولو الأمر دست پیدا کند.


مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خرم‌آباد در اشاره به روایتی از امام علی (ع) که فرمودند:کسانی هستند که در روز قیامت ۳۰۰ سال گریه می‌کنند آن‌هم به‌روز‌های آن دنیا نه این دنیا، افزود: در روایات آمده که روز قیامت ۵۰ موقف دارد، هر موقف هزار سال است، قیامت ۵۰ هزار سال طول می‌کشد، که می‌گویند این ۵۰ هزار سال علامت کثرت است ممکن است برابر هزار سال دنیا باشد نه این سال‌های دنیایی خیلی فراتر از این دنیا، امام علی (ع) فرمود: ند که برخی به خاطر یک گناه کوچک مثل غیبت، تمسخر، خود را در معرض نامحرم قرار دادن، نامحرم را به خود متمایل کردن به این‌که جرئت پیدا کند به شما نزدیک شود، نگاه کند یا دست دهد ۳۰۰ سال آن دنیایی گریه می‌کنند، امام (ع) فرمود: ه یک منادی ندا می‌دهد به شخصی که ۳۰۰ سال گریه کرده، اگر در دنیا یک ساعت به خاطر ترک گناه یا گناهی که مرتکب شدی گریه می‌کردی، این ۳۰۰ سال را گریه نمی‌کردی.


علی پاک‌دامن با اشاره به سخنان آیت‌الله بهاءالدینی گفت: چه‌بسا در روز قیامت به‌واسطه گناهی که کردی مثل غیبت، تمام اعمال خوبت را باید به کسی بدهی که او را اصلاً دوست نداری و غیبت کننده چهل شبانه‌روز، نماز او به درگاه خداوند پذیرفته نیست و این چهل شبانه‌روز اگر کار خیری انجام داده ازجمله زیارت مکه، کربلا و تمام اعمال خیر او به شخصی که غیبت او را کرده می‌رسد، که یکی از عوامل غیبت همین حسادت است.


وی افزود، اگر می‌خواهید از خدا ناامید نشوید خدا را عبادت کنید به معنای واقعی و عمل کنید به آنچه دستور داده‌شده‌اید.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه خرم‌آباد در ادامه ضمن یادی از مرحوم آیت‌الله قاضی استاد آیت‌الله بهجت، اضافه کرد که به فرمایش مرحوم قاضی که داری علم کیمیا و تبدیل خاک به طلا و ۳ روز مرگ اختیاری بود، فرمود: ه اگر کسی نماز اول وقت بخواند و به‌جایی نرسد به من قاضی ناسزا بگوید.


پاک‌دامن با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید والامقام شهید پلارک که در قطعه ۲۴ بهشت‌زهرای تهران است و تشویق حضار به زیارت قبر مطهر وی عنوان کرد: شهید پلارک دائم الوضو بودن، به نماز اول وقت اهتمام جدی داشتن، و به والدین خود احترام می‌گذاشتند.

در ادامه‌ی این نشست بصیرتی و یادواره شهدا، ضمن تقدیر و اهداء جوایز به سرگروه‌های فعال و برتر پایگاه شهیده فرخ پاپی، به یاد امام و شهدای دفاع مقدس و گرامی داشت یاد شهید حججی و شهدای استان با مداحی مداح اهل‌بیت پایان یافت.

انتهای پیام/
ارسال نظرات