امام جمعه هرات:

عید قربان تجلی ایثار و از خودگذشتگی است

امام جمعه هرات گفت:عید قربان، تجلی ایثار و از خودگذشتگی است و مفهوم آن این است که همه باید در مقابل اراده الهی تسلیم باشیم
کد خبر: ۸۹۱۲۲۲۵
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ امام جمعه هرات در خطبه‌های نماز عید قربان با تبریک این عید به تمام مسلمین جهان اظهار داشت:عید قربان، تجلی ایثار و از خودگذشتگی است و مفهوم آن این است که همه باید در مقابل اراده الهی تسلیم باشیم.
حجت الاسلام محمد علی جعفری ضمن تاکید بر این مطلب که حکمت انجام ‏قربانی، تقرب و تعالی قربانی کننده و تقوای او به خداست گفت: خداوند در آیه ۳۷ سوره حج می‌فرماید ‏‏"بدانید که هرگز گوشت این قربانی‌ها نزد خدا به درجه قبول نمی‌رسد لیکن تقوای شماست که به ‏پیشگاه قبول او خواهید رسید".
وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری خطاب به دلتمردان اشاره و افزود: معظم له در تمامی این موارد از دلتمردان و صاحبان منسب میخواهد که خدمتگذار واقعی مردم باشید و در کار‌ها رضایت خدواند را در نظر بگیرید.
جعفری اظهار داشت: داشتن نیت الهی برای خدمت به مردم به عنوان بندگان خدا و حل مشکلات آن‌ها وانس با قرآن و دعا اولین توصیه ایشان به دلتمردان بود.
وی افزود:ایشان در توصیه‌ای دیگر خطاب به دولت گفتند: تحمل شنیدن صدای مخالف را داشته باشید و با بالا بردن حلم خود که همان ظرفیت درونی است، از نقادی استقبال و استفاده کنید.
خطیب نماز جمعه هرات گفت: انتقادات سالم و سازنده می‌تواند باعث رشد و پیشرفت کشور شود.
حجت الاسلام جعفری در پایان به مناسبت‌های هفته اشاره کرد.
ارسال نظرات