نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

امنیت زیر بنای همه فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت : امنیت از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است چرا که زیر بنای همه فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و اگر امنیت نباشد طبیعتاً فعالیت‌ها به خوبی انجام نمی‌گیرد.
کد خبر: ۸۹۱۲۲۳۴
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، آیت الله سید احمد میرعمادی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج اصناف که در تالار شهید آوینی ارشاد خرم‌‌آباد برگزار شد ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهارداشت: شهید عراقی شهید اصناف یار و یاور امام خمینی (ره) بود و در زندگی نامه این شهید آمده است که از روزی که به سن بلوغ رسیده مرجع تقلید داشته و مقلد بوده است.

وی افزود: شهید عراقی از وقتی که وارد کسب و کار شده بود خمس مال خود را پرداخت کرده بود که همین ویژگی‌ها سبب شده این شهید به جایگاه والا و ارزشمندی که داشته است برسد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: امام صادق (ع) در حدیثی می‌فرماید نیازها و حقوق‌های اولیه هر انسان و شخصی به حکومت و دولت سه چیز است که آن عدالت، امنیت و فراوانی نعمت و بهبود کسب و کار است.

وی اجرای عدالت را حق مردم دانست و بیان کرد: مردم حق دارند دولت عدالت را برقرار کند اگر قانون گذاشته می‌شود و اگر اعمال قانون می‌کند این اعمال قانون نسبت به همه مردم یکسان باشد، تبعیض و ظلم نباشد.

آیت الله میرعمادی مسئله عدالت را از اساسی ترین نیاز بشر در هر حکومتی دانست و گفت: مردم برای عدالت حکومت تشکیل می‌دهند، برای اینکه نظم، امنیت، قانون و عدالت برقرار شود.

وی با بیان اینکه حق دوم مردم بر حکومت مسئله امنیت است، تصریح کرد: امنیت از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است چرا که زیر بنای همه فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و اگر امنیت نباشد طبیعتاً فعالیت‌ها به خوبی انجام نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطر نشان کرد: باید امنیت کسب و کار، سرمایه گذاری و اقتصادی باشد چرا که امنیت سبب می‌شود تا مردم در سایه آن به فعالیت روزانه خود را ادامه دهند.

وی اظهارداشت: حق سومی که مردم بر دولت و حکومت دارند فراوانی نعمت و بهبود کسب و کار است چرا که حکومت وظیفه دارد کسب و کار مردم را رونق ببخشد و زمینه صادرات، تولید و اشتغال را فراهم کند تا مردم بتوانند به تولید و اشتغال بپردازند نه اینکه دولت و حکومت فقط بالای سر کسبه باشد و هر روز اخطاریه و قبض صادر کند.

آیت الله میرعمادی افزود: باید بتوانیم در کسب و کارمان صداقت و در دولتمان عدالت حاکم باشد و مردم عوارض و مالیات و حقوقی که به گردن آنها است از طریق خود اظهاری پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: متأسفانه وقتی صداقت در کسب و کار نباشد و عدالت در حکومت نباشد فرار مالیاتی فراوان می‌شود، دروغ رواج پیدا می‌کند، کتمان کاری اساس کار می‌شود چون بحث عدالت و صداقت از بین رفته است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان کرد: امام علی (ع) تأکید دارد بازار اسلامی براساس عدالت حکومت و صداقت در کسب و کار رونق پیدا می‌کند از این رو مسئله صداقت و کسب و کار بسیار مهم است و آنچه امروز متأسفانه کمبود است همین است.

وی با بیان اینکه با قسم دروغ بر جنس صداقت کاملاً پایمال شده است، گفت: اگر بخواهیم جامعه اسلامی باشد باید صداقت و عدالت را ترویج کنیم چرا که بازار تکیه گاه امامت و ولایت بوده است یعنی تکیه گاه ائمه (ع) به بازار و کسبه بوده است.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: مهمترین پشتوانه امامت و ولایت بازاری‌ها بودند چون امامت و ولایت بر دل مردم حکومت می‌کند نه بر بدن، امامت و ولایت نظام حکومت بر دل‌ها است مردم نیاز به حکومت، امامت و ولایت دارند.

وی خاطر نشان کرد: ما بدون امامت و ولایت نمی‌توانیم به سر ببریم، جامعه بدون امامت و ولایت جامعه گمراه و ظلالت است و هدایت، عدالت و فضیلت در آن نیست.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان امامت و ولایت را مایه فضیلت دانست و اظهارداشت: امامت و ولایت مجری عدالت است یعنی یکی از وظایف و مسئولیت امامت و ولایت اجرای عدالت در جامعه است اگر امنیت، عدالت و رفاه عمومی است در جامعه امامت و ولایت است.

وی افزود: وقتی امام زمان ظهور پیدا کند شاخصه جامعه امامت و ولایت امام زمان امنیت، عدالت بر سراسر هستی و رفاه عمومی و معیشت مردم رونق پیدا می‌کند از این رو تنها نظامی که در عالم می‌تواند امنیت پایدار ، عدالت استوار و رفاه عمومی ایجاد کند نظام امامت و ولایت است و به همین دلیل است که ظالمان همیشه با نظام امامت و ولایت مشکل داشته‌اند.

آیت الله میرعمادی عنوان کرد: در هر دوره‌ای حاکمان ظالم و جبار امامان را یا با زهر مسموم کردند و یا با شمشیر به شهادت رساندند چون نظام امامت و ولایت نظام عادلانه است و به دنبال عدالت و امنیت است.

وی امامت و ولایت را اساس دین دانست و بیان کرد: مردم در سایه امامت و ولایت از نعمت‌های مادی و معنوی بهره‌مند می‌شوند و بزرگترین نعمت، نعمت امامت و ولایت است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: مردم در سایه نظام امامت و ولایت به سعادت دنیوی و اخروی نائل می‌شوند، سعادت واقعی در نظام امامت و ولایت است، حلال و حرام و برکت در زندگی افراد در سایه نظام امامت و ولایت است.

وی تصریح کرد: اگر آن روزی که پیامبر اکرم (ص) بر اساس دستور خداوند متعال امیرالمومنین علی (ع) را به امامت و ولایت منصوب کرد و آنجا آیه اکمال دین نازل شد کمال دین به امامت و ولایت است.

آیت الله میرعمادی اظهارداشت: اتمام نعمت به امامت و ولایت است و اینقدر مسئله امامت و ولایت مهم است که مستکبران، ظالمان، گناهکارن و مجرمان در طول تاریخ در برابر نظام عدالت و ولایت ایستادگی کردند و نگذاشتند حکومت علوی و عدالت علی بر قرار شود.

وی حضرت علی (ع) را عدل مجسم دانست و افزود: امروز پس از 1400 سال بعد از حکومت نبوی و علوی در ایران اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران توسط امام بزرگوار شکل گرفت، و انقلاب اسلامی برای این جهت بود که با ظلم مبارزه کند تا عدالت برقرار شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: از همان روز نخست ما تحریم اقتصادی را در کشور داشتیم و نخستین اقدامی که علیه نظام جمهوری اسلامی تحریم جنگ هشت ساله بود که جنگ را بر ما تحمیل کردند.

وی بیان کرد: جنگ تحمیلی را پست سر گذاشتیم، نظام سیاسی را درست کردیم اما آمدند فشارهای بین المللی را برای انزوای ایران به وجود آوردند. ایران چه جرمی مرتکب شده است که نباید در تجارت جهانی فعال باشد و در اقتصاد بین المللی نقش داشته باشد.

آیت الله میرعمادی گفت: چرا نباید نفت ایران به راحتی و سهولت در دنیا به فروش برسد و درآمد آن به کشور برگردد؟ دنیای استکبار ظلم می‌کند و اجازه نمی‌دهد درآمدی که از جنس و نفتی که ایران فروخته است به کشور برگردد.

وی با اشاره به اینکه دشمنی استکبار برای اسلام و نظام ولایت و امامت است تصریح کرد: نظام امامت ولایت را کنار بگذاریم، فساد و بی بندباری، تباهی، دزدی و غارت باشد اشتکبار با ما کاری ندارد چون آنها با اسلام و نظام امامت و ولایت مشکل دارند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان اظهارداشت: استکبار می‌داند این نظام به دنبال برقراری، عدالت و امنیت و آسایش عمومی است و به ضرر استکبار جهانی و چپاولگری است.

وی افزود: از روزی که آمریکا از نفت ایران قطع شد توطئه علیه ایران آغاز شده است، دشمن می‌خواهد ایران اسلامی استقلال نداشته باشد و از اسلام ناب حرف نزند.

آیت الله میرعمادی عنوان کرد: افتخار شیعه بر این است که مولایش علی (ع) است که عدل مجسم است، شیعه افتخارش این است که در نظام امامت و ولایت به سر می‌برد.

وی بیان کرد: امروز افتخار ما این است که ولایت فقیه و رهبر فرزانه، حکیم، دو اندیش و هوشیار و با بصرت پرچم اسلام را به دست گرفته و مردم به دنبال او هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: امروز هرچه که سربلندی و عظمت برای ایران اسلامی است در سایه نظام امامت و ولایت است همچنان که مردم به گردن ولایت و حکومت حق دارند، حکومت هم حق دارد.

وی تصریح کرد: حقی که ولایت، حکومت و رهبری بر گردن ما دارد مسئله معرفت و تبعیت است از این رو باید تبعیت و اطاعت کنیم و اگر رهبری دستور به مسئله اقتصاد مقاومتی می‌دهد ما باید به دنبال آن حرکت کنیم.

آیت الله میرعمادی اظهارداشت: اگر رهبری بر مسئله تولید و اشتغال پافشاری می‌کند ما باید آن را عملی کنیم، اگر رهبری دستور به ایستادگی می‌کند ما باید بایستیم و رهبری را یاری کنیم.

وی افزود: اگر مردم بر دولت و حکومت و نظام حق دارند، دولت امامت و رهبری نیز بر مردم حق دارد و مهمترین حق ولایت و رهبری بر مردم تبعیت و نصرت است که خوشبختانه مردم ما امام را یاری کردند انقلاب پیروز شد و هشت سال جنگ با سربلندی تمام شد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: خوشبختانه امروز مردم ما مقام مظعم رهبری را یاری می‌کنند، استقلال ایران اسلامی حفظ است، مردم ما رهبرشان را حمایت و نصرت می‌کنند، ایران به عنوان کشور امن و مقتدر در دنیا نقش آفرینی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز وظیفه ما حمایت و نصرت بر تحقق اقتصاد مقاومتی است بیان کرد: امروز وظیفه ما تلاش و کوشش برای تولید و اشتغال است و مسئله تولید و اشتغال یک سیاست راهبردی نظام اسلامی است که این سیاست با حمایت مردم عملی می‌شود و ما این مرحله اقتصاد نابسامانی که داریم به رهنمود رهبری سامان پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات