معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور:

لزوم مشارکت مردم، شهرداری ها و شوراهای شهرها در حفاظت از بناهای تاریخی

ضروری است همه مردم، شهرداری ها و شوراهای شهرها در حفاظت از بناهای تاریخی و باستانی مشارکت جدی داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۱۲۶۱۱
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همزمان با دومین روز از سفر خود به استان زنجان و در حاشیه بازدید از موزه مردان نمکی در عمارت تاریخی ذوالفقاری و در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود بیش از 32 هزار اثر تاریخی، باستانی و گردشگری در کشور، این آثار را به منزله هویت های تاریخی هر منطقه توصیف کرد و گفت: بودجه در نظر گرفته شده برای حفاظت از تمامی آثار تاریخی و باستانی کشور به صورت متمرکز دریافت و در میان استان ها توزیع می شود.

علی اصغر مونسان افزود: ضروری است همه مردم، شهرداری ها و شوراهای شهرها در حفاظت از بناهای تاریخی و باستانی مشارکت جدی داشته باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: وجود بیش از 32 هزار اثر تاریخی، باستانی و گردشگری در کشور به منزله هویت های تاریخی هر منطقه است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای حفاظت از تمامی آثار تاریخی و باستانی کشور به صورت متمرکز دریافت و در میان استان ها توزیع می شود.

علی اصغر مونسان افزود:وجود چندین بنای تاریخی در کنار یکدیگر در استان زنجان  را موقعیت مناسبی جهت ایجاد مجموعه تاریخی و گردشگری است.

وی در ادامه اظهار داشت: قرارگیری چند بنای تاریخی از قبیل عمارت ذوالفقاری و ساختمان دارایی در کنار یکدیگر، موقعیت مناسبی است تا با ایجاد پیاده روهای گردشگری و محل هایی جهت عرضه محصولات فرهنگی، از تردد خودرو در این منطقه جلوگیری شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد:ایجاد مناطق متمرکز و زون های تاریخی، موجب رونق گردشگری در آن منطقه خواهد بود که درآمدزایی شهری را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

 

 

 

ارسال نظرات