استان کردستان محرم امسال پذیرای بیرق حضرت ابوالفضل العباس خواهد بود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان به دیگر برنامه‌های ستاد عتبات عالیات استان کردستان اشاره کرد و افزود: در محرم امسال تمهیداتی اندیشیده شده است که استان کردستان پذیرای بیرق حضرت ابوالفضل العباس باشد.
کد خبر: ۸۹۱۲۷۴۷
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج به مقدمات و تمهیدات ستاد عتبات برای برگزاری مراسم اربعین اشاره کرد و افزود: ستاد عتبات عالیات هر ساله برنامه‌های ویژه‌ای را برای زائران اربعین حسینی برگزار می‌کند.

وی از استقرار شش موکب از کردستان در مسیر زوار اربعین حسینی خبر داد و افزود: از این تعداد دو موکب در کربلای معلی، یک موکب در مرز خسروی، سه موکب داخل استان در شهرستان‌های کامیاران، بیجار و سنندج در محل عبور زوار سایر استان برپا می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان با اشاره به اینکه در این موکب‌ها روزانه ۴۰ هزار نفر پذیرایی و شبانگاه ۱۰ هزار نفر اسکان داریم، بیان داشت: موکب‌های کردستان در سه وعده غذایی از زوار اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند.

وی به دیگر برنامه‌های ستاد عتبات عالیات استان کردستان اشاره و افزود: در محرم امسال تمهیداتی اندیشیده شده است که استان کردستان پذیرای بیرق حضرت ابوالفضل العباس باشد.

حجت‌الاسلام سادات خواستار حمایت و کمک عموم مردم ولایتمدار کردستان از برنامه‌های ستاد در مراسم اربعین حسینی شد و افزود: خیرین کردستانی می‌توانند کمک‌های خود را در قالب روغن، برنج، چای، پتو، موکت و ... به ستاد عتبات عالیات تحویل دهند.

وی ادامه داد: برای اولین بار سال گذشته موکب استان کردستان در اربعین حسینی در کشور عراق مستقر شد که توانست رتبه اول کشور را در ارائه خدمات به زائران کسب کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان اعلام کرد: در این موکب طی مدت ۱۵ روز ۳۰۰ هزار نفر از زائران حسینی پذیرایی و ۷۵ هزار نفر اسکان داده شدند.

وی به خدمات فرهنگی ارائه شده در این موکب اشاره کرد و افزود: پنج هزار کتابچه زائر و ویژه نامه اربعین و پنج هزار نشریه تبیان به چهار زبان زنده دنیا بین زائران توزیع شد.

حجت‌الاسلام سادات میزان کمک‌های مردمی به این موکب را یک میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا ۲۰ کامیون مواد غذایی و پتو و .. از استان کردستان به عراق منتقل شد.

وی افزود: ۳۰۰ نفز از خادمان موکب فدائیان ولایت استان کردستان متشکل از آقایان اهل سنت و تشیع در این موکب به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه دادند.

رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات ورود بیرق امام حسین (ع) به استان کردستان را یکی دیگر از اقدامات ستاد دانست و یادآور شد: این بیرق در طول دو هفته در اقصی نقاط استان کردستان گردانده شد و مورد زیارت مردم استان قرار گرفت.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات