مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

کشت دانه‌های روغنی داخل کشوردرراستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: با توجه به نیاز داخلی و با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد روغن کشور از خارج تامین می‌شود، ضرورت دارد در شرایطی که اقتصاد مقاومتی به عنوان چراغ راه کشور مد نظر قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۱۲۸۰۷
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مهندس رضا سلیمانی در دیدار با مربیان طرح بسیج همگام با کشاورز به تشریح اهداف برگزاری دوره آموزشی کشت کلزا پرداخت و اظهار داشت: کلزا دارای پتانسیل عملکرد بالا بوده ودر بین دانه‌های روغنی از درصد روغن دانه بالایی (۴۵-۴۰ درصد) برخوردار است ومی تواند در کاهش میزان وابستگی به خارج در زمینه‌ی روغن گیاهی موثر باشد.


وی با بیان اینکه کشت کلزا می‌تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گرفته واز افزایش بیماری‌ها و علف‌های هرز بکاهد و باعث افزایش عملکرد و حاصلخیزی خاک شود افزود: همچنین به علت بقایای گیاهی مطلوب علاوه بر تاثیر مثبت در میزان ماده آلی خاک در تامین علوفه موردنیاز دامداران موثر می‌باشد و در توسعه صنعت زنبورداری نقش مهمی را می‌تواند ایفا کند.


وی گفت::توسعه کشت کلزا سبب تامین روغن خوراکی مورد نیاز کشوراست و همچنین به کاهش وابستگی به واردات و ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی در بخش کشاورزی می‌شود.


مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: کشت کلزا یکی از کشت‌های جایگزین مناسب و به صرفه در شرایط کم آبی است.


سلیمانی تصریح کرد: با توجه به نیاز داخلی و با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد روغن کشور از خارج تامین می‌شود، ضرورت دارد در شرایطی که اقتصاد مقاومتی به عنوان چراغ راه کشور از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده در این شرایط برای کشت و توسعه زراعت این محصول استراتژیک در استان‌هایی که مستعد پرورش آن است با گرفتن تمهیدات لازم فراهم شود.
ارسال نظرات