مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان:

پیش‌بینی بارش‌های نرمال در فصل پاییز

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت:مطابق پیش‌بینی‌های صورت گفته بارش‌های پاییزی امسال در استان لرستان در حد نرمال خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۱۲۸۵۹
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا آریایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطابق پیش‌بینی‌های صورت گفته بارش‌های پاییزی امسال در استان لرستان در حد نرمال خواهد بود.


وی افزود: براساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه‌های سینوپتیک لرستان، میانگین بارش نرمال بلند مدت پائیزه در استان ۱۵۳ میلی‌متر است.


مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان بیان کرد:براساس همین پیش‌بینی پائیز امسال، دمای هوا در شهرستان‌های خرم‌آباد، سلسله، دلفان، دورود، بروجرد و کوهدشت افزایش یافته و هوا گرم‌تر خواهد شد و لذا احتمال بارش برف در این مناطق در فصل پائیز دور از ذهن بوده و بارش‌ها عمدتا" بصورت باران خواهد بود.



وی گفت:بر این اساس احتمال وقوع سیلاب بخصوص در اولین بارندگی در سطح استان افزایش خواهد یافت.




آریایی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌های شمالی استان نظیر ازنا و الیگودرز نیز میزان دمای هوا در فصل پائیز در حد نرمال سال‌های قبل پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: بنابراین احتمال بارش برف تنها در این مناطق از استان طی ماه‌های دوم و سوم فصل پائیز متصور است.


وی از شروع اوج بارش‌ها از ماه آبان خبر داد و گفت:پیش‌بینی‌های هواشناسی بصورت فصلی، معمولا" تا ۷۰ درصد قابل اعتماد و اتکا است و هرچه به بازه زمانی مورد نظر نزدیک‌تر شویم، پیش‌بینی‌های هواشناسی نیز از افزایش دقت بیشتری برخوردار خواهد بود.


این مسوول اظهار داشت:با توجه به تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی حاکم بر منطقه و افزایش گرمای هوا، نفوذناپذیری خاک، تخریب گسترده پوشش گیاهی و ... تجربه سال‌های اخیر، اولین بارش‌های تند و رگباری پائیزی در استان منجر به وقوع سیلاب‌های مخرب و گا‌ها همراه با تلفات انسانی بوده است، لذا کلیه دستگاه‌های اجرایی استان باید در فرصت باقی مانده با هدف حفظ آمادگی نسبت به انجام تمهیدات پیشگیرانه برای مواجهه با شرایط اضطراری و بارش‌های تند، رگباری و سیل آسا که در آبان ماه شروع خواهد شد، اقدام نمایند.


انتهای پیام/
ارسال نظرات